اجتماعی

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر است؟

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر حداقل حقوق بازنشستگان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش روند بازار، کف حقوق بازنشستگان چقدر است؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه این افراد است. همچنین بازنشستگان خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق بازنشستگان کشوری‌ از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله‌مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان‌سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کف حقوق بازنشستگان پنج میلیون تومان است

سازمان تامین اجتماعی امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخت کرده و ماهیانه پنج هزار میلیارد تومان کسری برای پرداخت حقوق دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار داد که این موضوع برای بازنشستگان کشوری و لشکری تقریبا انجام شد، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است.

او گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند تا دولت از طریق واگذاری سهام و پرداخت بدهی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز کند.

به گفته رحیم زارع در سال ۱۴۰۱ کف حقوق بازنشستگان دولت پنج میلیون تومان تعیین شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا