اقتصادی

حداقل دریافتی ۷ میلیون / افزایش ۵۰ و صددرصدی حق عائله‌مندی و حق اولاد

حداقل حکم حقوق کارکنان به میزان ۷میلیون تومان افزایش می‌یابد و حقوق تا سقف هفت میلیون تومان از مالیات معاف خواهد بود؛ البته حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز به ترتیب ۵۰ و صددرصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار ایمنا، دقایقی پیش لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شد. علاوه بر اصلاحات ساختاری که در بودجه ۱۴۰۲ اتفاق افتاده، توجه ویژه به اقتصاد و سفره مردم شده است.

علاوه بر تأمین معیشت مردم، تولید و اشتغال دانش‌بنیان، به سلامت مردم، زنان و خانواده، آب، کشاورزی و محیط‌زیست؛ مسکن و حمل‌ونقل، تقویت جایگاه استان‌ها، آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، فرهنگ و گردشگری، صندوق توسعه ملی و شرکت‌های دولتی نیز تمرکز ویژه شده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت رشد ۲۰ درصدی ضریب حقوق در حکم کارگزینی شاغلان و بازنشستگان را در نظر گرفته است، البته منابع این رشد در بودجه دیده شده تا با کسری بودجه، فشارهای تورمی از این ناحیه به مردم وارد نشود.

بر این اساس حداقل حکم حقوق کارکنان به میزان هفت میلیون تومان افزایش می‌یابد و حقوق تا سقف هفت میلیون تومان از مالیات معاف خواهد بود؛ البته حق عائله‌مندی و حق اولاد هم به ترتیب ۵۰ و صددرصد افزایش خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا