اقتصادی

حداقل و حداکثر قیمت زعفران اعلام شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل قیمت هرکیلو زعفران دسته را ۲۵ میلیون تومان و زعفران نگین ۳۴ میلیون تومان اعلام کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای غلامرضا میری گفت:هم اکنون حداقل نرخ هرکیلو زعفران ۲۵ میلیون تومان و حداکثر ۳۴ میلیون تومان است که نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است.

به گفته او، با توجه به کاهش تقاضا در بازار داخل و افت صادرات پیش بینی می‌شود که قیمت تغییری نداشته باشد، کمااینکه نسبت به قبل از فصل برداشت ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

میری با بیان اینکه صادرات زعفران کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار گمرک تا پایان آذر ۱۵۸ تن زعفران صادر شد، درحالیکه مدت مشابه سال قبل این میزان ۲۰۵ تن بوده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به موانع و مشکلات سد راه صادرات، بخشی از زعفران تولیدی به طور قاچاق از کشور خارج می شود. این در حالی است که با رفع موانع صادراتی، زعفران به نرخ واقعی خود در بازار می رسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا