اجتماعی

تازه‌ترین قطعنامه ضدایرانی آمریکا ۲۳ آذر به رای گذاشته می‌شود

طرح حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون «مقام زن» سازمان ملل متحد، با تلاش‌های هدفمند واشنگتن که در ادامه اقدامات خصمانه علیه تهران صورت گرفته، ۱۴ دسامبر به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، در ادامه تلاش‌های مداخله‌جویانه و خصمانه کاخ سفید علیه تهران که با هدف شعله‌ور نگه داشتن اغتشاشات داخلی ایران انجام می‌شود، طرح پیشنهادی واشنگتن برای حذف جمهوری اسلامی از کمیسیون «مقام زن» سازمان ملل متحد، ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) به رای گذاشته خواهد شد.

آمریکا دیروز (دوشنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره این اقدام خصمانه را در سازمان ملل توزیع کرد. در این پیش‌نویس که به رویت رویترز رسیده، ایران به آنچه اتخاذ سیاست‌هایی مغایر «با حقوق زنان و دختران و همچنین الزامات کمیسیون مقام زن» خوانده شده، متهم شده است!

جمهوری اسلامی ایران به تازگی چهارمین سال حضور خود را در کمیسیون ۴۵ عضوی مقام زن آغاز کرده و این کمیسیون هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه داده و هدف آن گسترش برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است.

این رای‌گیری در حالی قرار است علیه جمهوری اسلامی برگزار شود که شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز هفته گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه و مشابه، قطعنامه‌ای را علیه ایران تصویب کرد.

آمریکا از آغاز اغتشاشات داخلی ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» جرقه خورده، همواره از آشوب‌ها و آشوبگران در ایران حمایت کرده و با تصویب چنین قطعنامه‌هایی سعی در شعله‌ور نگه داشتن اغتشاشات ایران دارد.

علیرغم اینکه آمریکایی ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.

در همین حال، آمریکا و متحدانش در شرایطی داعیه دفاع از حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند، که بارها موارد فاحش نقض حقوق بشر توسط آن ها مسکوت مانده است. قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست به دست عوامل وابسته به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تنها یک نمونه از نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان توسط متحدان واشنگتن است که برغم تائید نقش مستقیم ولیعهد عربستان در این جنایت، با سکوت معنادار متحدان آمریکایی و غربی ریاض همراه شد.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا