فرهنگی

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که دروس عمومی از کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ حذف خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری میزان، محسن زارعی، رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز(۲۲شهریور) در آیین تجلیل از برترین های کنکور سراسری استان کرمانشاه ضمن تشریح تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده، گفت: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد می‌رسد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

وی همچنین ضمن اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، اظهار داشت: این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.

زارعی تاکید کرد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس صورت پذیرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته موجب توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود و دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به حواشی مطرح شده در فضای مجازی درخصوص بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی در قبولی های کنکور هم اشاره داشت و گفت: اخیرا در فضای مجازی عنوان کرده اند که ۷۷.۵ درصد رتبه های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیردولتی و از جمله مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده اند، این در حالیست که مدارس استعدادهای درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

زارعی تاکید کرد: اینکه استعدادهای برتر را شناسایی کرده و پرورش دهیم، نه فقط بی عدالتی نبوده، بلکه عین عدالت است.

وی اشاره ای هم به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی داشت و از خانواده ها خواست به دنبال آرزوهای از دست رفته خود در فرزندانشان نباشند و اجازه بدهند فرزندانشان بر مبنای استعدادها و علاقمندی های خود تحصیل کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا