اجتماعی

حذف دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حذف دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت سال آینده انجام شده است و در صورت آماده بودن زیرساخت‌ها این امر صورت می‌گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، مریم حسینی به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبات در بخش دولتی- دانشگاهی تا تیرماه و در بخش خصوصی تا مهرماه انجام شده است.

وی در مورد حذف دفترچه‌های درمانی اظهار داشت: کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود. به طوری که در حال حاضر برگ‌های دفترچه بیمه را کم کردیم تا به مرور به حذف دفترچه برسیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه قصد نداریم با حذف کامل دفترچه بیمه سلامت به مردم استرس وارد کنیم، خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای نسخه الکترونیک ۱۵۰۰ پزشک طرف قرارداد ما هستند و پرداخت مطالبات این افراد تا دی ماه به صورت هفتگی انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم انجام شده تا حذف دفترچه‌های بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰ صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص فشاری به بیمه شده وارد نخواهیم کرد و تا آن زمان اگر تمام شرایط و زیرساخت‌ها حاضر بود، دفترچه‌های درمانی حذف شود.

وی با تأکید بر اینکه در تهران ۲۱ هزار پزشک غیر طرف قرارداد نیز داریم، تأکید کرد: بر اساس برنامه پنجم و ششم اجرای نسخه نویسی الکترونیک جزو تکالیف قانونی محسوب می‌شود به طوری که در حال حاضر ۸۵ درصد پزشکان و ۹۵ درصد مؤسسات طرف قرارداد به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: در تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و غیر دولتی به جز نیروهای مسلح، نسخه نویسی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و پذیرش بیمار با کد ملی صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در خصوص مشوق‌های اجرایی شدن نسخه الکترونیک خاطرنشان کرد: اگر پزشک نسخه نویسی را الکترونیکی انجام دهد و داروخانه نیز نسخه پیچی را به صورت الکترونیک اجرایی کند، برای هر نسخه پنج هزار تومان مشوق در نظر گرفتیم و اگر پزشک نسخه نویسی الکترونیک نکند و داروخانه خودش در سیستم وارد کند، سه هزار تومان مشوق به داروخانه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه وام‌هایی برای تجهیزات سخت افزاری مطب‌ها، درمانگاه‌ها برای اجرای نسخه الکترونیک در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مبلغ این وام‌ها ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون برای درمانگاه‌ها و ۴۰ میلیون نیز برای مطب پزشکان است.

حسینی با اشاره به اینکه ۵ هزار پزشک در درمانگاه‌ها با ما همکاری می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر درمانگاه‌ها اطلاعات خود را برای اجرای نسخه نویسی وارد می‌کنند و بزرگترین درمانگاه فرهنگیان با ۱۵۰ پزشک نسخه نویسی را انجام می‌دهد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: داروخانه ۲۹ فروردین که بالاترین رقم پرداختی داروخانه‌های دولتی غیر دانشگاهی را دارد در حال حاضر از سیستم الکترونیک استفاده می‌کند.

وی در خصوص پزشکان غیر طرف قرارداد گفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام پزشکی و مدیران عامل سازمان‌های بیمه‌گر بزرگ منعقد شده تا بتوانیم نسخه الکترونیکی را به صورت گسترده اجرایی کنیم. به طوری که پزشکان طرف قرارداد نیز به این سیستم دسترسی داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله ما مراکز دانشگاهی است، گفت: بیشترین بیمه شدگان ما در صندوق بیمه همگانی و روستایی هستند و سطح دو ارجاع روستاییان به بخش دولتی- دانشگاهی است و در بخش بستری توانستیم نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی کنیم اما در سرپایی هنوز مشکلاتی داریم که در حال رفع آن هستیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی تصریح کرد: داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند هیدروکسی کلروکین، فاویپیراویر، رمدسیویر و همچنین آزمایش PCR تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و به مبتلایان کرونا ۷ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خبرنگار: مهناز قربانی مقانکی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا