ورزش

روسیه از جام جهانی ٢٠٢٢ حذف شد؟

سال ۲۰۱۸ روسیه میزبان مسابقات جام جهانی بود. اما این کشور امسال امکان حضور در مسابقات جام جهانی را ندارد. دلیل آن مشخص است. فیفا، روسیه را از حضور در جام جهانی قطر محروم کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بعد از جنگ روسیه و اوکراین، تحریم‌های زیادی علیه روسیه وضع شد. یکی از این تحریم‌ها درباره حضور روسیه در جام جهانی ۲۰۲۲ بود.

فیفا با صدور بیانه‌ای روسیه را از رقابت برای حضور در جام جهانی قطر محروم کرد. با اعلام این خبر، روسیه هم امکان حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را ندارد و هم امکان بازی پل‌آف برابر لهستان را.

تا قبل از این قرار بود روسیه و لهستان در بازی پلی‌آف، به مصاف هم بروند. اکنون با حذف روسیه، لهستان به طور مستقیم به فینال پلی آف صعود کرده و باید منتظر باشد تا رقیبش از میان سوئد و جمهوری چک مشخص شود و دیگر قرار نیست با روسیه روبرو شود.

حذف روسیه از جام جهانی قطر در حالی است که پیش‌تر یوفا تصمیم گرفته بود تا باشگاه‌های روسی را از حضور در رقابت‌های اروپایی منع کند و اکنون فیفا با تصمیم قطعی حذف روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فوتبال این کشور را وارد بحران کرد.

فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دنبال بالا گرفتن آتش جنگ در اوکراین، در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند.

روسیه در حالی از حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شده که مسکو میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا