اقتصادی

حذف مالیات بر خانه‌های گران قیمت از لایحه بودجه ۱۴۰۲

نمایندگان مجلس در جریان جلسه علنی روز گذشته (هفتم اسفند)، واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت را از مالیات معاف کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، از سال ۹۹ مجلسی‌ها اقدام به تصویب مالیات بر اموال گران قیمت اعم از خودروی گران قیمت و مسکن گران قیمت کردند. مباحث مختلفی پیرامون دریافت این مالیات مطرح شد و در نهایت از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ یک جزء جدانشدنی در بودجه‌ها قرار گرفت.

همین امر منجر شد تا دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز مالیات بر خانه‌های گران قیمت را درج کند. اما این موضوع بعد از بررسی در کمیسیون تلفیق، با پیشنهاد مفتح نماینده مجلس شورای اسلامی با تغییراتی همراه شد. حذف واحدهای مسکونی از این بند از لایحه بودجه تغییری بود که اتفاق افتاد. مفتح معتقد است که مالیات بر خانه‌های گران قیمت منجر به افزایش نرخ اجاره در کشور می‌شود.

بند ذ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ با رای نمایندگان مجلس و موافقت نماینده دولت، تنها مشمول خودروهای گران قیمت و باغ ویلاها خواهد بود. هرچند گویا قرار است مابقی ابهامات این بند در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

این در حالی است که واحدهای مسکونی زیادی در کلانشهرها وجود دارند که دست کمی از باغ ویلاها ندارد. نمایندگان مخالف این پیشنهاد نیز دلیل مخالفت خود را متراژهای بالا و ارزش اندوزی این املاک در نقاط مهم شهر عنوان کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا