دانش و فناوری

حذف چرم از تمامی محصولات اپل

اپل پس از اینکه از چرم دست کشید، به‌عنوان برند سال در PETA انتخاب شد. تصمیم‌گیری اپل درباره‌ حذف چرم از تمام محصولات اقدامی بزرگی در حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست بود.

به گزارش روندبازار، اپل پس از اینکه از چرم دست کشید، به‌عنوان برند سال در PETA انتخاب شد. برای شرکتی در حد و اندازه‌ی اپل، تصمیم‌گیری درباره‌ی حذف چرم از تمام محصولاتش، از جمله محافظ‌ گوشی آیفون، بندهای اپل واچ، کیس‌های ایرتگ و کیف‌های مگ‌ سیف، اقدام بزرگی در حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست بود.

به‌همین‌دلیل، سازمان PETA (جمعیت رفتار اخلاقی با حیوانات) به‌تازگی اپل را به‌عنوان شرکت سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

به گفته‌ی مارک گرمن، افشاگر کسب‌وکار اپل در بلومبرگ، دست‌ کشیدن از چرم بخشی از برنامه‌ی محیط‌زیستی اپل بود که منجر به تبدیل اپل واچ سری ۹ به اولین محصول کرب‌خنثی شد.

این تغییرات همیشه بدون مشکل اتفاق نمی‌افتند، زیرا ماده‌ی جایگزین اپل برای چرم که آن را FineWoven (نوعی ماده‌ی پارچه‌ای) می‌نامد، موفقیت چندانی نداشته است.

قاب‌های FineWoven حس عجیبی در هنگام لمس دارند و به‌راحتی خراشیده و به‌سرعت کثیف می‌شوند. برخی از فروشندگان، آن‌ها را به‌طور کلی کنار گذاشته‌اند و حتی اپل به کارکنانش گفته است که باید قاب‌ها را به‌طور مداوم تعویض کنند تا کهنه به‌نظر نرسند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا