اجتماعیعکس و فیلم

جزئیات جدید از ریزش ساختمان متروپل آبادان/ حضور رئیس‌جمهور در محل حادثه

شمار جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۳۷ تن رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، عملیات آواربرداری از ساختمان برج‌های دو قلوی متروپل در آبادان که روز دوشنبه دوم خردادماه فروریخت، همچنان ادامه دارد.

جمعه ۱۳ خرداد
رئیسی: تا رفع مشکلات مدام به خوزستان سفر می‌کنم


به نقل از تسنیم از آبادان، ا‌براهیم رئیسی که صبح امروز ‌ بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده به آبادان سفر کرده بود ‌با حضور در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان عملیات آواربرداری را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی سپس با حضور در منزل خانواده جلیلیان از بازماندگان این حادثه ضمن تسلیت، با آن‌ها گفت‌وگو کرد و در ادامه به جلسه شورای اداری آبادان رفت.

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آبادان با بیان اینکه ‌مردم به حق انتظار دارند به روابط ناسالم و فسادهای صورت گرفته منجر به حادثه متروپلاظهار داشت: ‌به موازات اقدامات فنی و میدانی، باید به سرعت عملیات آواربرداری انجام شود.‌

وی با بیان اینکه این وضعیت حق مردم این خطه نیست، تصریح کرد: تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد و نمی‌گذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌ حادثه متروپل آبادان باید عبرتی شود برای سوء‌استفاده کنندگان.

دیدار رئیس جمهور با خانواده جان‌باختگان

به نقل از صداوسیما، دیدار رییس جمهور با خانواده جانبختگان حادثه متروپل آبادان

دیدار رییس جمهور با خانواده جانبختگان حادثه متروپل آبادان
دیدار رییس جمهور با خانواده جانبختگان حادثه متروپل آبادان
حضور رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل آبادان
حضور رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل آبادان

به نقل از مهر، گزارش استاندار خوزستان از نحوه فعالیت و آواربرداری متروپل به رئیس جمهور.

گفتگوی مردم آبادان با رئیس‌جمهور در محل حادثه متروپل

آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر احتمالی ادامه دارد

به نقل از فارس، صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز اول کارهای امداد و نجات اولیه را انجام دادیم که تاکنون ۳۷ نفر مصدوم و ۳۷ نفر نیز فوت و جواز دفن ۳۵ نفر صادر شده است.

وی یادآور شد: آواربرداری از جبهه شمالی، شرقی و جنوبی دنبال و در حال حاضر به سمت نقطه مرکزی در حال حرکت است. مرحله دوم آواربرداری در این نقطه به پایان می‌رسد و وارد مرحله سوم یعنی باقیمانده ساختمان می‌شود.

خلیلیان افزود: کارشناسان در حال ارزیابی نهایی و چگونگی رفتار با باقیمانده ساختمان هستند که براساس نظر کارشناسان باقیمانده آن پایداری ندارد و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

وی گفت: گروه کارشناسی در حال بررسی است که باقیمانده ساختمان از بالا به تدریج طبقات تخریب یا اقدام دیگری انجام شود و نقطه میانی که به پایان برسد نظر کارشناسان نیز به جمع بندی نهایی می‌رسد.

استاندار خوزستان اضافه کرد:کار آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر احتمالی دنبال می‌شود،به همین خاطر براساس مراجعات جدید تمرکز ما بر جبهه میانی است تا اگر پیکرهای احتمالی در زیر آوار خارج شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا