اقتصادی

افزایش ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق بازنشسته‌ها در بودجه ۱۴۰۲

بودجه مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، مطابق جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور, دولت در این لایحه ۲۴۲ هزار میلیارد تومان را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده است که این اعتبار نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱، افزایش حدود ۷۵درصدی را نشان می‌دهد.

بودجه سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه ۱۳۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

بخش عمده افزایش ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی بودجه این وزارتخانه در سال آینده مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری به میزان ۷۳ هزار میلیارد تومان و سازمان تامین اجتماعی به میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان است. ۹۷۰۰ میلیارد تومان هم بودجه برای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در نظر گرفته شده است.

بودجه سال آینده این وزارتخانه شامل ۲۴۱هزار و ۸۲۶میلیارد و ۴۹۰میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۴۳۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

بر پایه این گزارش، بودجه دستگاه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲ هزار و ۷۴۶میلیارد و ۷۲۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بودجه صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰۷هزار میلیارد تومان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۲هزار و ۷۵۰میلیارد تومان، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی ۵۰میلیارد تومان، سازمان تأمین اجتماعی ۱۶هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

در لایحه بودجه سال آینده برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارهزار میلیارد تومان، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ۹هزار میلیارد تومان و دبیرخانه شورای‌عالی فنی و حرفه‌ای ۹۹۰میلیون تومان در نظر گرفته شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا