اقتصادی

حقوق تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه وضع قوانین مالیاتی معافیت‌ها و نرخ‌ها براساس قانون است، گفت: بر اساس قانون بودجه، معافیت مالیاتی حقوق امسال ۱۰ میلیون تومان در ماه است.

به گزارش روند بازار، مهدی موحدی بک‌نظر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد خواسته مخاطبان فارس مبنی بر افزایش معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد با بیان اینکه هر گونه مالیات و نرخ و معافیت با مصوبه مجلس و طبق قانون است، گفت: سال گذشته میزان معافیت مالیات حقوق ۵.۶ میلیون تومان در ماه بود که به جهت حمایت از حداقل حقوق بگیران،‌ امسال این رقم به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی کسانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، معاف از مالیات هستند.

وی این نکته را تأکید کرد: هدف قانون‌گذار این است که از حداقل حقوق‌بگیران حمایت شوند و آنها معاف از مالیات شوند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: اگر کسی امسال ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد تا ۱۰ میلیون تومان معاف و دو میلیون تومان مازاد با مأخذ ۱۰ درصد باید مالیات بدهد و این برای حمایت از حقوق‌بگیران سطح پایین است.

موحدی بک‌نظر گفت: براساس اصل ۵۱ قانون اساسی همه قوانین مالیاتی و معافیت‌ها باید با مصوبه مجلس و به حکم قانون باشد و نرخ مالیاتی پایه‌ها و معافیت‌ها همه براساس قانون است و سازمان امور مالیاتی فقط مجری قانون است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس برخی مخاطبان با ثبت پویشی با عنوان «درخواست اصلاح جدول مالیات حقوق سال ۱۴۰۲» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه در سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی کشور شدند.

مخاطبان در اینپویش نوشتند: « در جدول مالیات حقوق سال ۱۴۰۲ فقط سطح معاف از مالیات از مبلغ ۵۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال ماهانه به مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال ماهانه تغییر کرده است و سایر پله های محاسبه بدون تغییر نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده است و فردی که فقط افزایش قانونی حقوق در سال ۱۴۰۲ را دریافت کرده است ، بخش عمده ای از مبلغ افزایش را بابت مالیات باید پرداخت و عملا کمتر از ۲۱ درصد افزایش دستمزد داشته است و با توجه به افزایش ناچیز سطح حقوق ها نسبت به تورم موجود عملا مالیات‌پردازی افزایش و قدرت خرید کاهش بیشتری داشته است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا