اقتصادی

آیا رئیس جمهور ایران ۳۵۰ میلیون حقوق می گیرد؟

میزان حقوق بازنشستگی روسای جمهور در ایران چقدر است؟ حسن نوروزی نماینده مجلس گفته رئیس جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و این رقم غلط است. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با ایلنا اعلام کرده که روسای جمهور ایران و از جمله حسن روحانی، بعد از دوره بازنشستگی ماهانه ۳۵۰ میلیون حقوق می‌گیرند و این غلط است. میزان حقوق آنان اگر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان باشد اشکالی ندارد.

این گفته نوروزی، جدیدترین روایت یک مقام مسئول درباره میزان حقوق روسای جمهور در ایران است. البته پیش از این هم گمانه‌های زیادی درباره حقوق بازنشستگی و میزان دریافتی روسای جمهور ایران مطرح شده بود.

اما اعداد و مبالغی که پیش از این اعلام شده بود با آنچه این نماینده مجلس گفته تفاوت فاحشی دارد.

۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۵، غلام‌رضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه دولت، سقف حقوق مدیران کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است که برای شخص رئیس جمهور،‌ این رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همان زمان و در سال ۹۵  هم احمد توکلی گفته بود یکی از وزرای دولت ماهیانه ۳۵ میلیون حقوق می‌گیرد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی وقت دولت هم در پاسخ به این سوال که حقوق حسن روحانی چقدر است گفته بود: من عضو هیات علمی هستم. حقوق من، دریافتی عضو هیات علمی است و آقای رئیس‌جمهور نیز عضو هیات علمی است و همان حقوق را می‌گیرد.

بر این اساس اگر بنا را بر اظهارات نوبخت بگذاریم،سقف حقوق اعضای هیات علمی در ایران با درجه استادی حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در ماه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا