سیاسی

حمله سایبری به کشتی جاسوسی ایران، «بهشاد»

مقامات آمریکا مدعی اند ایران از کشتی جاسوسی بهشاد برای ارائه اطلاعات هدفمند به انصارالله استفاده می‎کند تا حملات آنها به کشتی‎ ها مؤثرتر باشد.

به گزارش روند بازار، سه مقام آمریکایی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه) به شبکه خبری “ان‌بی‌سی نیوز” گفتند که این کشور به یک کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله سایبری کرده است. به گفته آنها این کشتی در حال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از کشتی‌های باری به نفع حوثی‌ها بوده است.

به نوشته دویچه وله؛ این مقامات گفته‎ اند که حمله سایبری، بیش‎ از یک‎ هفته پیش اتفاق افتاده است و بخشی از پاسخ دولت بایدن به حمله نیروهای مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در اردن بوده است که طی آن ۳ عضو ارتش آمریکا کشته شدند.

مقامات آمریکایی ادعا کرده ‎اند که این عملیات برای مهار توانایی کشتی ایرانی بهشاد در به اشتراک‎ گذاشتن اطلاعات با نیروهای انصارالله در یمن انجام شده است.

مقامات آمریکا می ‎گویند ایران از کشتی بهشاد برای جمع آوری اطلاعاتی از کشتی‌های باری در دریای سرخ و خلیج عدن و ارائه اطلاعات هدفمند به حوثی ها استفاده می‎ کند تا حملات آنها به کشتی‎ ها مؤثرتر باشد.

تابستان ۱۴۰۰ سی ان ان مدعی شد: تهران بی سر و صدا کشتی جاسوسی ساویز مستقر در دریای سرخ را با بهشاد جایگزین کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر در این موضوع خودداری کرده است و سؤالات را به وزارت دفاع ارجاع داده است که وزارت دفاع آمریکا نیز از اظهار نظر خودداری کرده است.

مقامات آمریکایی به‎ طور معمول عملیات‎ های پنهانی از جمله حملات سایبری را فاش نمی‎ کنند و اطلاعاتی را در مورد کشتی جاسوسی ایرانی (بهشاد)، منتشر نکرده ‎اند.

امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل، هفته پیش گفته بود که کشتی بهشاد “برای مبارزه با فعالیت‌های دزدی دریایی” در دریای سرخ مستقر است و اطلاعاتی در اختیار نیروهای حوثی قرار نمی‌دهد.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز کشتی بهشاد از ژانویه سال جاری در نزدیکی یک پایگاه نظامی چین در جیبوتی فعالیت می‌کرده است. تحلیل‌گران نظامی بر این باورند که این امکان وجود دارد که جمهوری اسلامی تصمیم گرفته باشد این کشتی را به پایگاه چین نزدیک کند تا نیروهای دریایی آمریکا نتوانند به آن حمله بکنند.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره حمله سایبری آمریکا به کشتی بهشاد تا کنون واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع
عصر ایران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا