اجتماعیاقتصادی

حواستان به سهمیه بنزین باشد

ابتدای آبان ماه تا انتهای ماه جاری ۵۴۰ لیتر سهمیه سوخت به افراد داده شد که اگر شخصی از این سهمیه استفاده‌ای نکرده باشد سهمیه مرداد ماه به آن شخص و یا در واقع خودرو مذکور تعلق نمی‌گیرد.

سقف ذخیره بنزین برای خودرو‌های شخصی ۹ ماه تعیین شده است. این مساله بدین معناست که این ماه سهمیه سوخت به خودرو‌هایی که تاکنون از سهمیه سوخت خود استفاده نکرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از ایسنا، آبان ماه سال گذشته بنزین سهمیه بندی شد و کارت‌های سوخت با سقف ذخیره ۳۶۰ لیتر برای شش ماه روی کار آمدند، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد‌های مردم حساب و کتاب شرکت ملی پخش را به هم زد و این شرکت در روز‌های آخر ماه ششم اعلام کرد که سقف سهمیه بنزین به ۹ ماه و ۵۴۰ لیتر افزایش یافته است.

در واقع از ابتدای آبان ماه تا انتهای ماه جاری ۵۴۰ لیتر سهمیه سوخت به افراد داده شد که اگر شخصی از این سهمیه استفاده‌ای نکرده باشد سهمیه مرداد ماه به آن شخص و یا در واقع خودرو مذکور تعلق نمی‌گیرد.

به عبارت دیگر هر کارت سوخت گنجایش ذخیره ۵۴۰ لیتر ذخییره بنزین را دارد. به طور مثال اگر فردی از این میزان تنها ۳۰ لیتر را استفاده کرده باشد، ۵۱۰ لیتر در کارت خود ذخیره دارد و فقط نیمی از سهمیه مرداد ماه که ۳۰ لیتر می‌شود را دریافت می‌کند.

با این حساب افرادی که تاکنون هیچ استفاده‌ای از سهمیه سوخت خود نکرده‌اند لازم است که به این نکته توجه کنند، اما افرادی که حداقل نیمی از سهمیه سوخت خود را طی این ۹ ماه استفاده کرده‌اند نگران نباشند و با خیال راحت به روال سابق ادامه دهند.

فاطمه کاهی – سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – نیز به تازگی در این باره به ایسنا گفت: اگر شخصی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی ۲۴ آبان ۱۳۹۸ تاکنون از سهمیه کارت سوخت خود استفاده نکرده باشد، سهمیه‌ای به کارت سوخت آن اضافه نمی‌شود، سقف ذخیره ۵۴۰ لیتر تعیین شده و اگر فردی فقط ۳۰ لیتر از این میزان را استفاده کرده باشد تنها ۳۰ لیتر مرداد ماه به سهمیه آن شخص اختصاص داده می‌شود.

به گفته وی، افراد به هیچ عنوان نگران سهمیه سوخت خود نباشند و عدد باقیمانده در کارت سوخت آنان محفوظ باقی می‌ماند.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میزان سهمیه ماهانه برای خودرو‌های شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا