اجتماعی

خبر خوب برای کادر درمان

سخنگوی ستاد ملی کرونا از امکان ذخیره مرخصی‌های استفاده نشده کارکنان بهداشتی خبر داد.

به گزارش روند بازار، خبر خوب برای کادر درمان چیست؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس شیروژان در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: امکان ذخیره مرخصی‌های استفاده نشده کارکنان بهداشتی و کادر درمانی که به دلیل نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی کادر درمان نتوانستند از مرخصی خودشان استفاده کنند، فراهم شد.

کمبود پرستار در دوران کرونا سبب شد شمار زیادی از مراکز درمانی، مرخصی‌ کادر درمانی و بهداشتی خود را لغو کنند.

قاسم جان‌بابایی، معاون سابق درمان وزارت بهداشت در روزهای آغازین شیوع کرونا با اعلام شرایط اضطراری در کشور اعلام کرد که باید به مدت دو هفته از اعطای مرخصی به کادر اداری و کادر درمانی بیمارستان‌ها خودداری شود.

کاهش مراجعه برای واکسیناسیون

حمید سوری عضو قرارگاه عملیاتی کرونا در وزارت کشور گفت: نباید مردم را نسبت به توصیه‌های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا بی اعتماد کنیم، یکی از دلایل کاهش واکسیناسیون منتشر نشدن گزارش‌های کروناست.

داده‌های همه گیری کرونا در ایران شفاف نیست و به صورت انحصاری در اختیار افراد محدودی است.

«حتی من به بخش کوچکی از داده‌ها دسترسی نداشتم»، این را رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت قرارگاه عملیاتی کرونا می‌گوید که پیش از این از طرف وزارت بهداشت ریاست کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا را به عهده داشت.

پیش‌تر هم دبیر کمیته اپیدمیولوژی و‌پژوهش کمیته علمی کرونا گفته بود: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده است و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند. چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده است؛ دوز سوم تزریق نکرده اند.

یونسیان این ایراد را به وزارت بهداشت وارد می‌داند که هنوز آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند؛ منتشر نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا