اقتصادی

خبر مهم همتی: رشد اقتصادی کشور مثبت شد

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی با اشاره به گزارش امروز اداره حسابهای اقتصادی این بانک، اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شده است.

بیشتر بخوانید: رشد اقتصادی ۳ ماهه اول ۱۳۹۹

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

ایستادگی وهمت ملت بزرگ ایران دراوج جنگ اقتصادی وکرونا وتلاش فعالان اقتصادی کشور در سال جهش تولید جواب داد:

همانگونه که قبلاً براساس روند شاخصهای تولیدات صنعتی وکشاورزی و نیز رشد تسهیلات سرمایه در گردش بانکها اعلام کرده بودم رشد اقتصادی کشور مثبت شد.
 
گزارش امروز اداره حسابهای اقتصادی بانک مرکزی حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شد.

 بنابر گزارش رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است.

رشد اقتصادی با نفت فصل اول و دوم سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲.۹-درصدو ۵.۱+ درصد و رشداقتصادی بدون نفت ، به ترتیب، ۰.۶- درصد و ۳.۲+ درصد بوده است.

همتی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا