کسب و کار

خرابی میکروسوئیچ در مایکروفر و نحوه تعمیر آن

هنگامی که درب مایکروویو به درستی بسته یا باز نمی شود، ممکن است به دلیل معیوب بودن میکروسوئیچ باشد. اگرچه تعمیر میکروسوئیچ مایکروویو کار ساده ای به نظر می رسد، اما به دلیل ولتاژ بالای ذخیره شده در داخل دستگاه که می تواند خطرات جدی ایجاد کند، نیاز به دانش و تجربه تخصصی دارد. در این مقاله، اهمیت کمک گرفتن از یک تکنسین مجرب در تعمیر میکروسوئیچ مایکروویو را مورد بحث قرار خواهیم داد.

میکروسوئیچ مایکروفر چیست و چه کاربردی دارد؟

مایکروفر ابزاری مفید در خانه و صنعت غذایی می باشد. این دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی و انتقال گرمای مستقیم باعث پخت سریع غذا می شود و جلوی هدر رفتن انرژی را می گیرد. این امواج برای سلول های زنده انسان ضرر دارد، به همین دلیل ساختار درب و بدنه طوری طراحی شده که نسبت به اشعه عایق باشد. از این رو سالم بودن و بسته شدن کامل درب مایکروفر اهمیت بسیاری دارد.

میکروسوئیچ قطعه الکترونیکی کوچکی می باشد که در درب مایکروفر قرار گرفته و باز و بسته شدن آن را کنترل می کند. هدف اصلی این میکروسوئیچ، ایمنی کاربر در هنگام استفاده از مایکروفر است. با داشتن این میکروسوئیچ، مایکروفر فقط زمانی که درب آن بسته می باشد، روشن می شود. امواجی که توسط مگنترون تولید می شود باعث گرم شدن غذا می شود اما در صورت نشت به بیرون، سرطان زا و برای سلامتی انسان مضر است.

کاربرد این قطعه علاوه بر افزایش ایمنی کاربر، جلوگیری از خرابی مایکروفر است. زمانی که درب دستگاه باز می باشد ممکن است بخش های داخلی دستگاه خراب شوند یا ممکن است کودکان یا حیوانات کوچک وارد مایکروفر شده و باعث آسیب دیدگی یا حتی مرگ شود. با داشتن میکروسوئیچ درب مایکروفر ، این خطرات کاهش پیدا می‌کند و امنیت کاربران بهبود می‌یابد.

خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر

اگر با مواردی مثل گزینه های زیر مواجه شدید ممکن است نشان دهنده خراب شدن میکروسوئیچ باشد:

  • مایکروویو بدون دلیل شروع به کار می کند و در آن بسته است.
  • مایکروفر بعد از بستن درب، روشن نمی شود.
  • نور داخلی را با اینکه درب بسته است مشاهده می کنید.
  • درب مایکروفر به سختی بسته خواهد شد.
  • غذا به درستی گرم نمی شود.

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها، بهتر است میکروسوئیچ درب مایکروفر تعمیر یا تعویض شود، زیرا این مشکلات ممکن است ایمنی کاربر را تهدید کنند و باعث بروز خطراتی مانند آتش سوزی، صدمه به دستگاه و یا حتی صدمه به کاربر شوند.

خرابی و تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر

چه عواملی که موجب خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر می شود؟

  • استفاده نادرست از درب مایکروفر مثل: فشار دادن بیش از حد بر روی درب مایکروفر می‌تواند باعث خرابی میکروسوئیچ شود.
  • در صورت وجود خرابی های دیگر در مایکروفر، ممکن است میکروسوئیچ درب نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • خیس شدن قطعات داخلی دستگاه یا استفاده از مایکروویو در محیط های بسیار مرطوب
  • مشکلات الکتریکی مثل نوسان برق
  • استفاده مداوم و بیش از حد از دستگاه

 تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر

تعویض میکروسوئیچ نسبت به مایکروفر شما و محل میکروسوئیچ می تواند متفاوت باشد. با این حال، در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

  1. مایکروویو را از پریز برق جدا کنید و مطمئن شوید که خنک شده است.
  2. پوشش بیرونی مایکروفر را با استفاده از پیچ گوشتی جدا کنید. مراقب باشید به هیچ کدام از اجزای داخلی آسیب نرسانید.
  3. میکروسوئیچ را پیدا کنید. معمولاً در نزدیکی چفت یا لولای در قرار دارد.
  4. سیم ها را از میکروسوئیچ قدیمی جدا کنید. ممکن است لازم باشد از انبردست یا پیچ گوشتی برای جدا کردن اتصالات سیم استفاده کنید.
  5. میکروسوئیچ قدیمی را با جدید جایگرین کنید. مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته و در جای خود محکم شده است.
  6. سیم ها را دوباره به میکروسوئیچ جدید وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصال دهنده های سیم ایمن هستند.
  7. پوشش بیرونی مایکروویو را تعویض کرده و با پیچ در جای خود محکم کنید.
  8. مایکروویو را به برق وصل کنید و با باز و بسته کردن در، میکروسوئیچ جدید را تست کنید. اطمینان حاصل کنید که مایکروویو به درستی کار می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که مراحل بالا دستورالعمل های کلی هستند و ممکن است برای همه مدل های مایکروویو اعمال نشوند. اگر در مورد نحوه تعویض میکروسوئیچ مطمئن نیستید یا اگر با مشکلی مواجه شدید، توصیه می شود به دنبال کمک حرفه ای باشید یا به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید.

قیمت تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر

تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر به دلیل ارزان بودن این قطعه کم هزینه می باشد؛ مخصوصا برای افرادی که مهارت این کار را بدون آسیب به قطعه دارند. هزینه قطعات الکتریک با توجه به نوسانات شدید قیمتی متغیر است. با اینکه تعویض این قطعه ساده می باشد اما تعویض قطعات مایکروفر کاری تخصصی می باشد. برای کاهش خطرات جانبی و افزایش بهره وری توصیه می شود این کار را به دست افراد متخصص بسپارید. مجموعه تعمیربان (https://tamirban.com) می تواند در سریعترین زمان، خدماتی با کیفیت را به شما ارائه کند. قیمت تعویض میکروسوئیچ تعمیربان در سال ۱۴۰۱ بین ۷۰۰،۰۰۰ تا ۱۰۰۰،۰۰۰ تومان است. برای اطلاع از قیمت های جدید می توانید با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

در این مقاله سعی نموده ایم به موارد زیر اشاه ای داشته باشیم :

  • میکروسوئیچ چیست
  • میکروسوئیچ در کجا استفاده شده و چه کاربردی در مایکروفر دارد؟
  • علائمی که نشان دهنده خراب شدن میکروسوئیچ در مایکروویو است؟
  • چه عواملی باعث خراب شدن میکروسوئیچ می شود؟
  • تعویض میکروسوئیچ چگونه است؟
  • قیمت تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا