اجتماعی

خروج ۱.۷ میلیون زائر اربعین از مرزهای ایران تا به امروز

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: از اول صفر (ایام اربعین) تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر از زائران اربعین کشورمان از طریق مرزهای مجاز کشور به سمت عراق خروج کرده‌اند.


به گزارش روند بازار، سردار علی ذوالقدر، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آمار خروج زائران اربعین از مرزهای ایران به سمت عراق اظهار کرد: از اول صفر (ایام اربعین) تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر از مرزهای مجاز ایران به سمت عراق خروج کرده‌اند.

وی افزود: ایران با عراق ۶ مرز زمینی دارد که عبارتند از مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق؛ همچنین زائران ایرانی می‌توانند از مرز هوایی هم از ایران مستقیم به عراق سفر کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: ۴۶ درصد از زائران تا به امروز از مرز مهران از کشور به سمت عراق خارج شده و ۲۷ درصد مرز شلمچه را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه ساعت کاری مرز خسروی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به همین دلیل شاهد تردد بیشتر زائران در این مرز هستیم، یادآور شد: ۱۱ درصد از زائران از ابتدای سفر تاکنون از مرز خسروی از کشور خارج و به سمت عراق رفته‌اند.

وی گفت: ۸ درصد دیگر از زائران از مرز چذابه و ۴ درصد نیز مرزهای هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند که البته ۲ درصد از این ۴ درصد خروج کشور از طریق مرز هوایی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انجام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا