سیاسی

۱۶۰ نظامی آمریکایی از اوکراین خارج می‌شوند

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دستور خروج ۱۶۰ مربی آموزشی و مستشار نظامی آمریکایی از اوکراین را صادر کرده است.

به گزارش روند بازار، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین دستور داده که ۱۶۰ سرباز گارد ملی آمریکا که اواخر نوامبر به اوکراین اعزام شده‌ بودند، موقتا بار دیگر در فلوریدا مستقر شوند.

این تصمیم وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام معاون وزیر دفاع انگلیس درباره اینکه مربیان نظامی انگلیسی در اوکراین در فاصله ۱۲ تا ۱۳ فوریه این کشور را ترک خواهند کرد، گرفته شده است.

معاون وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با بی بی سی افزود: تمام مربیان نظامی خارج خواهند شد.. در صورت درگیری مسلحانه، هیچ نظامی انگلیسی در اوکراین حضور نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که مربیان نظامی انگلیس چه زمانی اوکراین را ترک خواهند کرد، گفت: «آنها آخر هفته را ترک خواهند کرد».

این تحرکات انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که مسکو اتهامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره افزایش «اقدامات تهاجمی» روسیه در مرزهای اوکراین را رد می‌کند.

روسیه با اشاره به اینکه «این اتهامات دروغ است و قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد»، تاکید کرد که این اتهامات بهانه‌ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر غرب در نزدیکی مرزهای روسیه است.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا