اقتصادی

خریداران چه زمان وارد بازار شوند؟

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم امروز روند کاهشی داشت. اما آیا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. همین کاهش محدود قیمت سبب شد که قیمت طلا و سکه هم نزولی شود.

قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و ۳۶۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بسیار محدودی داشت. قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد که نسبت به روز قبل کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت.

قیمت دلار امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت سکه بهار آزادی هم با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. اما قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون هیچ تغییری ثابت ماند. قیمت نیم سکه مانند روز گذشته ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماند. قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و سکه گرمی هم با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

البته این قیمت‌ها در حالی است که بازار امروز در آستانه تعطیلات اربعین است و معاملات بسیار محدود است. خریداران مصرفی که فعلا در بازار حضور ندارند و خریداران سرمایه‌ای هم فعلا منتظر تعیین روند بازار هستند.

البته برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ طلا و سکه در این روزها کاهشی است چون به دلیل محرم و تعطیلات پیش رو تقاضا در بازار کم است. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را ارز تعیین می‌کند و نه تقاضای موجود در بازار. این گروه معتقدند که قیمت طلا و ارز پس از اربعین وابسته به قیمت دلار است و هر مسیری که این اسکناس امریکایی طی کند، همان مسیر توسط طلا و سکه هم طی می‌شود.

فعالان بازار معتقدند ثبات قیمت دلار احتمالا تا پایان تابستان ادامه دارد و اکنون زمان مناسبی برای ورود خریداران به بازار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا