اقتصادی

خرید توافقی زعفران با هدف حمایت از کشاورزان

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در فصل برداشت، سازمان تعاون روستایی با هدف حمایت از کشاورزان، تعدیل بازار و جلوگیری از افت قیمت اقدام به خرید توافقی زعفران می کند.

به گزارش روند بازار، غلامرضا میری گفت: بنابر آمار تا ۸ اردیبهشت، ۳ تن و ۴۰۰ کیلو از مجموع ۶ هزار کیلوگرم زعفران صادراتی با نرخ هرکیلو ۹۴ میلیون تومان در بورس کالا به فروش رسیده است.

به گفته او، در زمانیکه که عرضه زعفران در بازار محدود است، سازمان تعاون روستایی با عرضه زعفران های از قبل خریداری شده در بورس کالا، موقعیت مناسبی را برای صادرکنندگان ایجاد می کند.

میری نرخ هرکیلو زعفران دسته را ۶۸ میلیون تومان، پوشال ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومان، سرگل ۹۰ تا ۹۳ میلیون تومان و نگین ۹۴ تا ۱۰۲ میلیون تومان اعلام کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه زعفران نو ۵ ماه آینده به بازار عرضه می شود و اکنون محصولی در دست کشاورزان نیست، از این رو بعید به نظر می رسد که قیمت زعفران در بازار کاهش یابد.

او با بیان اینکه خرید توافقی زعفران راهکار مناسب حمایت از کشاورزان محسوب می شود، افزود: تعاون روستایی در زمان برداشت محصول با خرید توافقی  بدنبال حمایت از کشاورزان، تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت است.

میری با بیان اینکه زعفران های مانده در انبار تعاون روستایی به پایان رسید، گفت: در فصل برداشت محصول، سازمان تعاون روستایی باید تسهیلات در اختیار کشاورزان و صادرکنندگان قرار دهد که این امر در تعدیل و تنظیم بازار اثر گذار است.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا