اقتصادی

هشدار پلیس درباره خرید خودروهای کارکرده وارداتی

رئیس پلیس راهور فراجا نسبت به خرید خودروهای کار کرده وارداتی بدون پلاک ملی هشدار داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایمنا، سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به مصوبه واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای دست دوم را تصویب و به دولت ابلاغ کرد.

وی افزود: دولت نیز به وزارت صمت ابلاغ کرده است که خودروهای دست دوم وارد شود، اما در حال حاضر ساز و کار آن مشخص نشده است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که در حال حاضر آئین‌نامه‌ای درباره نحوه واردات، تأمین ارز و یا میزان واردات مشخص نشده است، اما عده‌ای سودجو در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از خودروهای موجود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و قیمت‌های غیرصحیح می‌کنند.

وی تصریح کرد: سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی شماره تلفن یا دفاتر در تهران و شهرستان‌ها می‌کنند تا متقاضیان برای واریز پول و ثبت سفارش خودرو اقدام کنند، در حالی که آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

سردار هادیانفر اضافه کرد: افراد نباید مبادرت به پیش‌خرید یا واریز وجه ریالی و دلاری به هیچ شخصیت حقوقی اعم از افراد و شرکت‌ها کنند؛ چراکه هیچ یک از خودروهای مذکور تا ابلاغ آئین‌نامه اجرایی آن از سوی دولت، قابلیت شماره‌گذاری را ندارد و از این رو لازم است تا زمان تعیین ضوابط واردات خودرو در هیئت دولت، افراد از خرید و سفارش خودروهای وارداتی دست دوم یا صفر کیلومتر اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا هنگامی که آئین‌نامه و ضوابط مصوبه هیئت وزیران برای واردات خودروهای کارکرده تصویب نشود، افراد هوشیار باشند و فریب سودجویان را نخورند.

به نقل از: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا