کسب و کار

خرید ساید چنل و نحوه انتخاب آن

خرید ساید چنل و نحوه انتخاب آن

ساید چنل یا پمپ هوا دهی در صنایع مختلف و به‌منظور ایجاد یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله برای انتقال هوا یا گاز از مکانی به مکانی دیگر یا تزریق اکسیژن در آب و مایعات دیگر به کار گرفته می‌شود. پمپ‌های هوا دهی در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شد‌ه‌اند. Side Channel و Roots Blower پرکاربردترین پمپ‌های دمنده مکنده و جابه‌جایی مثبت هستند. این دستگاه‌ها خودشان نیز مدل‌های متنوعی دارند که باید بر اساس نیاز، فشار و ظرفیت خریداری شوند.

اگر قصد خرید ساید چنل را دارید، بدون شک یک راهنمای خرید کامل و جامع جهت انتخاب مدل مناسب و منطبق با نیاز به دردتان خواهد خورد. در این مقاله مطالب مفیدی را در رابطه با شناخت و نحوه انتخاب ساید چنل بیان کرده‌ایم.  همچنین در خصوص نوع دیگری از بلوئرهای هوا با نام روتس بلوئر و مشخصات و ویژگی‌های آن نیز مطالبی را ذکر کردیم.

راهنمای خرید بهترین ساید چنل

بلوئر ساید چنل یکی از پرکاربردترین وسیله‌های موجود در بازار است. از طرفی هم تقاضا برای این محصول زیاد است و هم اینکه مدل‌های متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. لذا بزرگترین چالش خریداران نحوه انتخاب ساید چنل است؛ به گونه‌ای که با زمینه فعالیت آن‌ها سازگار باشد. بر همین اساس باید قبل از هر چیز این دستگاه‌ را به خوبی بشناسید. با انواع مدل‌های آن آشنا شوید. در نهایت اینکه متناسب با نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

ساید چنل چیست

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، ساید چنل یکی از انواع بلوئرهای هوا است و از تجهیزات پراستفاده در صنایع مختلف به شمار می‌رود. دستگاه مذکور به منظور تولید هوا یا گاز،  وکیوم کردن یا به صورت دمنده کم فشار به کار گرفته می‌شود. در یک تعریف ساده ساید چنل یک پمپ هوای مکنده و قابل استفاده در فشارهای کم است.

به بیان دیگر بلوئرهای ساید قادر به تولید هوا در فشار بالا نیستند. این دستگاه‌ها در دمیدن و مکیدن محدودیت دارند. به عبارتی گستره کاربرد این وسیله به دامنه ۲۰ تا ۶۰۰ متر مکعب در ساعت و فشار کاری ۵۰ تا ۷۰ میلی‌بار محدود می‌شود.

انواع ساید چنل و ساختار کلی آن‌ها

بلوئرهای ساید دارای سه نوع اصلی تک پره، دو پره و سه پره هستند. البته با توجه به اینکه این محصول توسط برندهای متعددی تولید می‌شود، لذا انواع بلوئر ساید موجود در بازار با نام برندهای FPZ، استریم، گرینکو و بلوتک شناخته می‌شوند.

تمامی انواع و برندهای بلوئرهای ساید ساختار تقریبا واحدی دارند. اجزای این وسیله پرکاربرد صنعتی به صورت زیر است.

  • الکتروموتور
  • فن
  • مخزن‌های ورودی و خروجی
  • صدا گیر
  • فیلترهایی که قابلیت تعویض دارند.
خرید ساید چنل و نحوه انتخاب آن

کاربردهای ساید چنل

دستگاه‌های هواده ساید به طور کلی با دو کاربرد اصلی روانه بازار می‌شوند. اولین کاربرد این دستگاه به منظور مکش، دمش و ایجاد وکیوم است؛ به همین دلیل به نام وکیوم پمپ نیز شناخته می‌شود. دومین کاربرد ساید برای ایجاد فشار بالا به صورت کمپرسور است. لازم به ذکر است که در مورد کاربردهای بلوئر ساید دو حالت چینش و اتصال این دستگاه امکان پذیر است. اتصال به شکل موازی و اتصال به شکل سری.

  • اتصال به شکل موازی زمانی کاربرد دارد که به حجم بالای هوا نیاز باشد. در چنین حالتی فشار خروجی سیستم همواره مقداری ثابت است.
  • اتصال به شکل سری زمانی کاربرد دارد که به فشار بالای هوا نیاز باشد. در این نوع چینش و شیوه اتصال فشار سیستم و فشار مجموع سایدها با هم برابر خواهد بود.

مزایای بلوئر ساید و صنایع مورد استفاده

اکنون که با ساید چنل‌ها تا حدودی آشنا شده‌اید، بهتر است بدانید این وسیله به دلیل مزایایی همچون عمر مفید بالا، کمترین میزان آلودگی صوتی، تولید هوای تمیز، پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری، کاربری آسان، مصرف کم انرژی و قیمت پایین در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از موارد استفاده از این وسیله را در زیر آورده‌ایم. سپس به شما خواهیم گفت که بهترین بلوئر ساید چه ویژگی‌هایی دارد و برای یک خرید مناسب باید چه معیارهایی را  مد نظر قرار دهید.

کاربردهای بلوئر ساید به عنوان دمنده

  • در صنایع آب و فاضلاب
  • تجهیزات خشک کننده در کارواش و خشکشویی
  • قابل استفاده در دستگاه‌‌های خشک کننده بطری‌ها و شیشه
  • تجهیزات هوادهی استخر و جکوزی
  • شوینده‌های صنعتی میوه و سبزی
  • تخمیر کود و تزریق هوا به لن‌ها
  • قابل استفاده در کشتارگاه‌های دام و طیور
  • در صنایع پرورش آبزیان به منظور تزریق اکسیژن به آب استخر‌های پرورش ماهی و میگو
  • و …

کاربردهای بلوئر ساید به عنوان مکنده

  • قابل استفاده در تجهیزات مربوط به شستشوی صنعتی غلات
  • جابه‌جایی و حمل و نقل تجهیزات با قاپک
  • قابل استفاده در ماشین‌های ریسندگی اتوماتیک
  • صنایع کاغذ سازی
  • و …
خرید ساید چنل و نحوه انتخاب آن

معیارهای خرید ساید چنل

به نظر می‌رسد مطالبی که ذکر شد تا حدودی برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین ساید چنل کافی باشد. اما علاوه بر اینها باید محدودیت‌های بلوئر ساید و نحوه کار آن‌ها را نیز بشناسید.

  • محدودیت‌هاقابلیت مکش و دمش، کاهش جریان دمندگی در فشار بالا، ارتباط راندمان دستگاه به قدرت موتور و حداکثر دمای تخلیه از جمله محدودیت‌های این دستگاه هستند..
  • نحوه کار: اساس کار دمنده‌های ساید ضربه است. به این شکل که با وارد شدن هوا به داخل دستگاه از یک سمت، انرژی جنبشی در پروانه‌های آن ایجاده شده و این انرژی به بخش پمپاژ منتقل می‌شود. سپس انرژی منتقل شده به وسیله جریان متلاطم دیگری شدت می‌یابد. در نهایت دستگاه می‌تواند بین فشار ورودی و فشار خروجی تفاوت زیادی ایجاد کند.

تا به اینجای مقاله موارد و نکات مهمی را در ارتباط با بلوئر هوادهی ساید بیان کردیم. اگر هنوز هم فکر می‌کنید در خصوص انتخاب ساید چنل مناسب حوزه فعالیت خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، بهتر است از یک تیم مشاوره فنی قوی و با تجربه کمک بگیرید. سپس گزینه مناسب را از نمایندگی معتبر فروش تجهیزات صنعتی خریداری کنید؛ چرا که خرید از نمایندگی معتبر اصالت و کارایی کالای خریداری شده را تضمین خواهد کرد.

قیمت ساید چنل

پارامترهای متعددی از قبیل مشخصات فنی دستگاه، کیفیت ساخت و برند سازنده بر قیمت ساید چنل تأثیر می‌گذارند. البته تأثیر برند بر قیمت این دستگاه بسیار بیشتر از سایر موارد است. برای خرید ساید چنل با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید از طریق نمایندگی‌های فروش این دستگاه اقدام کنید.

بلوئر روتس

یکی دیگر از پمپ‌های هوا دهی پُراستفاده روتس بلوئر (Roots Blower) نام دارد. این دستگاه‌ها که به صورت دَوَرانی عمل می‌کنند، هوا را میان لوب‌های خود گیر انداخته و از این طریق آن را فشرده می‌کنند. دستگاه  بلوئر روتس هم مانند بلوئر ساید بدون روغن کار می‌کند. این دستگاه قابلیت تحمل فشار تا ۱.۵ بار را دارد. از طرفی هزینه نگهداری و تعمیرات آن بسیار کم است. دستگاه مذکور در صنایع مختلفی از قبیل صنایع بسته بندی، سیمان، کاشی و سرامیک، خودروسازی، صنایع پرورش آبزیان، صنایع تعویض هوای معادن و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بلوئرهای روتس به دو صورت فولی تسمه و کویله مستقیم در بازار موجود هستند. برای انتخاب الکتروموتور باید میزان فشار و دبی مورد نیاز را در نظر گرفت. برخی از برندهای بلوتر روتس در ایران مواردی از قبیل گریتک، لانگ تک، ارزن و روبوکسی هستند. این برندهای تایوانی و اروپایی روتس بلوئر بسیار با کیفیت بوده و طرفداران زیادی دارند.

خرید ساید چنل و نحوه انتخاب آن

سخن پایانی

ساید چنل و روتس از جمله بلوئرهای هوا دهی و پرکاربردترین تجهیزات صنعتی در دنیا محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها با قابلیت انتقال و جابه‌جایی هوا سیستم تهویه‌ای مطبوع را ایجاد می‌کنند. صنایع بی‌شماری این  بلوئرهای هوا دهی را به کار می‌برند. بر همین اساس تولیدکنندگان مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند. نکته مهم این است که در انتخاب بلوئر چه ساید و چه روتس باید نوع نیاز خود را بسنجید و گزینه مناسب را براساس حجم و فشار هوای مورد نظر  انتخاب و خریداری کنید، کارشناسان فروش شرکت رادیار صنعت با ارائه انواع مشاوره های فنی رایگان قبل از خرید محصول در کنار مصرف کنندگان این تجهیز صنعتی می باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. سلام ممنون از اطلاعات کاملتون 👍
    ما برای مجموعه مون چند دستگاه ساید چنل نیاز داریم، یه مشاوره خرید لازم داشتم که ببینم بین برند گرینکو و بلوتگ کدوم رو انتخاب کنیم؟ امروز یک رپورتاژی در یه سایت میخوندم نوشته بود گرینکو کیفیت و استاندارد اروپایی داره درسته؟ توی افق اقتصادی خوندم ولی خواستم با یک سایت تخصصی هم مشورت کنم.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید 🙏❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا