سیاسی

خرید سربازی در برنامه هفتم مطرح نیست

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به هیچ وجه موضوع خرید سربازی در برنامه هفتم مطرح نیست، گفت: عزمی برای اصلاح نظام وظیفه بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد که بر روی چارچوب و مدل اصلاحیه توافقات و تفاهماتی شده است.

به گزارش روند بازار، سیدمحسن دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه موضوعی درباره خرید سربازی مطرح نیست و اساسا بحث خرید سربازی در مجلس شورای اسلامی، دولت و ستاد کل نیروهای مسلح وجود ندارد و مطرح نیست.

وی توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه یک چارچوبی از اصلاح فرآیند سربازی و یکسری معافیت جدید برای مشمولان غایب متاهل دارای فرزند شده است؛ در مصوبه تلفیق آمده که متاهلین ۳۵ سال دارای سه فرزند دارای معافیت شوند البته پیشنهاداتی برای اصلاح در صحن هم مطرح است همچون این‌که این معافیت شامل ۳۰ سال سن با یک فرزند و یا ۳۵ سال سن با دو فرزند شود که در نهایت همه چیز بستگی به نظر صحن دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اکنون در حال بررسی ماده ۷۰ هستیم و بندهای مربوط به سربازی و نظام وظیفه ماده ۱۰۲ و ۱۰۳ است لذا احتمالا هفته آینده وارد بررسی این مواد می‌شویم.

دهنوی در مورد هماهنگی‌های انجام شده گفت: سعی شده پیشنهادات و مصوبات مجلس شورای اسلامی با هماهنگی با سایر نهادها و مراجع تصمیم‌گیر باشد که دچار تعدد نظر نشویم.

توافق مجلس و ستاد کل برای اصلاح نظام وظیفه

وی درباره نظر ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح در بحث نظام وظیفه داشتیم، توافقاتی درباره چارچوب مدلی که باید اصلاح شود، وجود دارد؛ آقای قالیباف پیگیر موضوع بودند و جلسات متعددی هم تشکیل شد. سردار باقری رئیس ستاد کل هم برای اصلاح فرآیندها انگیزه دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هماهنگی در سطح آقای قالیباف رئیس مجلس و رئیس ستاد کل وجود داشته و در حال پیگیری هستند که اگر پیشنهادی در حوزه اصلاح نظام وظیفه می‌آید به صورت هماهنگ و با توافق بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل باشد در همین راستا هم جلساتی برگزار شد و هر دو طرف هم پیگیر هستند و انگیزه دارند.

دهنوی اضافه کرد: عزم اصلاح در مجلس شورای اسلامی و به طور خاص رئیس مجلس و در ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد کل است و حتی روی چارچوب و مدل اصلاحیه هم توافقات و تفاهماتی شده است ولی باید گردش و مراحل کار طی شود مثلا در صورت نیاز به قانون موضوع به متن و حکم قانونی تبدیل شده و بخشی از آن در قانون برنامه آید و بخشی که نیاز است در قانون دائمی اصلاح شود همچنین بخش مربوط به آیین‌نامه‌ها هم در ستاد کل پیگیری شود؛ امیدوارم طی یک ماه آینده به این نقطه برسیم.

خبرنگار: منیرسادات سیدرضا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا