اقتصادی

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و … فاقد هر گونه ارزش است. بنابراین، خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است.

این معاونت در اطلاعیه خود از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود، همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

در ادامه این اطلاعیه، آمده است: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است.

خبرنگار: برهان محمودی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا