اقتصادی

نکاتی که در مورد خرید پژو ۲۰۶ دست دوم باید به آنها توجه کنید

پژو ۲۰۶ یکی از باسابقه‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای کشور است. پژو ۲۰۶ در ابتدا ورود به ایران به‌عنوان یک خودروی لوکس حضور داشت و اکنون، یک خودروی معمولی محسوب می‌شود.

خرید پژو ۲۰۶ دست‌دوم با توجه به انواع مختلف این خودرو و کیفیت‌های متفاوتی که محصولات ایران‌ خودرو در طول این سال‌ها از آن تولید کرده است، دارای ظرافت و حساسیت‌هایی است که خریداران هنگام خرید باید آشنا باشند.

در این مقاله، نکات مهمی که باید در هنگام خرید پژو ۲۰۶ دست‌دوم به آن‌ها توجه کنید را معرفی می‌کنیم. سپس برخی ویژگی‌های فنی این خودرو را مرور کرده و درنهایت، یک راه‌حل مطمئن برای خرید آن ارائه می‌دهیم. اگر قصد خرید این خودروی اسپرت را دارید، با ما همراه باشید.

چند نکته که باید در خرید پژو ۲۰۶ دست دوم مراقبشان باشید.

پژو ۲۰۶، حدود ۲۰ سال پیش، وارد ایران شد. از آن زمان تا حوالی اوایل دهه نود، قطعات این خودرو از کشور فرانسه تامین شده و در ایران مونتاژ می‌شد. البته، رفته‌رفته تا همین زمان هم برخی از تیپ‌های شش‌گانه آن از دور، خارج شده بودند. در این برهه با تشدید تحریم‌ها و خروج فرانسوی‌ها از ایران، ایران‌خودرو، ناچار به تامین قطعات این خودرو از چین و داخل کشور شد. نتیجه آن یک‌چیز بیشتر نبود؛ کاهش کیفیت قطعات!

یکی از این قطعات، گیربکس پژو ۲۰۶ است که در این سال‌ها از یک گیربکس قوی آرژانتینی به یک گیربکس ضعیف تبدیل شده است.

بنابراین، اولین نکته‌ای که باید در خرید ماشین پژو ۲۰۶ به آن توجه کنید، سال تولید آن است. لزوما، خودرویی که در سال ۱۳۸۹ تولید شده است، کیفیت پایین‌تری از یک ۲۰۶ مدل ۹۵ ندارد. البته، قطعا مسئله استهلاک نیز مطرح است.

احتمال تصادفی بودن پژو ۲۰۶

احتمال تصادفی بودن پژو 206 به دلایلی از دیگر خودروها بالاتر است. یکی از این دلایل، طراحی این خودرو است

احتمال تصادفی بودن پژو ۲۰۶ به دلایلی از دیگر خودروها بالاتر است. یکی از این دلایل، طراحی این خودرو است. طراحی تخم‌مرغی ۲۰۶، احتمال خارج شدن آن از تعادل در پیچ‌های خطرناک را افزایش داده است. لازم به ذکر است که سیستم ترمز عقب برخی از انواع پژو ۲۰۶، به‌خصوص در مدل‌های جدیدتر، کاسه‌ای است. موضوعی که خطر واژگونی آن را بیشتر نیز می‌کند.

دلیل دیگر بالاتر بودن احتمال تصادفی بودن این خودرو نسبت به حد معمول، شتاب بالای آن است. بسیاری از افراد، اساسا به دلیل اسپرت بودن و شتاب بالای پژو ۲۰۶ به‌ویژه ۲۰۶ تیپ ۵، آن را خریداری می‌کنند. مسلم است که هرچه رانندگی پرشتاب‌تر باشد، احتمال تصادف نیز بیشتر است.

استهلاک پژو ۲۰۶ کارکرده

بازهم به دلیل پرشتاب‌تر بودن این خودرو، استهلاک پژو ۲۰۶، نسبتا بالاست. این موضوع، البته دلیل دیگری نیز دارد. آن دلیل این است که پژو ۲۰۶، رفته‌رفته از رده خودروهای لوکس در کشور خارج شد و به رده خودروهای روزمره، تقریبا پس از خودروهای در رده پراید، قرار گرفت. به همین دلیل، گفته می‌شود که عمر مفید پژو ۲۰۶ در کشور ما پنج سال است و پس‌ازآن، ایرادات خودرو نمایان می‌شوند.

تشخیص مستهلک بودن خودرو برای یک فرد عادی، تنها با مواردی مانند مصرف بنزین، شتاب، سروصدا در سرعت‌های بالا و مصرف روغن، مشخص می‌شود. عواملی که همگی در درازمدت خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل، توصیه می‌شود در هنگام خرید پژو ۲۰۶ دست‌دوم، حتما از تجربیات یک کارشناس خبره استفاده کنید.

برخی ویژگی های فنی پژو ۲۰۶

تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در خصوص جعبه‌فیوز آن، دچار ابهاماتی هستند. به همین دلیل، این مورد را در این بخش، توضیح می‌دهیم. قبل از آن اما باید بگوییم که فیوزها با قرار گرفتن در مسیر جریان الکتریکی از باتری به قطعات الکترونیکی خودرو از وارد شدن ولتاژ بالا به آن‌ها و درنتیجه سوختنشان جلوگیری می­کنند.

اجزاء جعبه فیوز در پژو ۲۰۶

جعبه‌فیوز پژو 206، نسبت به دیگر محصولات ایران‌خودرو، مانند پژو 405، تفاوت‌هایی دارد.

جعبه‌فیوز پژو ۲۰۶، نسبت به دیگر محصولات ایران‌خودرو، مانند پژو ۴۰۵، تفاوت‌هایی دارد. برای آگاهی از نحوه عملکرد جعبه‌فیوز پژو ۲۰۶، باید نقشه آن را بدانید. پژو ۲۰۶ دو جعبه‌فیوز دارد که یکی از آن‌ها زیر فرمان و دیگری در کاپوت قرار دارد. وظیفه محافظت از قطعات الکترونیکی ۲۰۶، بین این دو جعبه تقسیم شده است.

جعبه فیوز زیر فرمان

جعبه‌فیوز زیر فرمان، شامل فیوزهایی با کدهای از F21 تا F36 است. فیوز F21 فیوز رزرو است و بقیه، مربوط به قطعاتی مانند تغذیه سوییچ یک و دو، تغذیه نود مرکزی، یونیت کیسه هوا، شیشه‌بالابر، شیشه‌گرم‌کن عقب، استارت موتور و ABS است. شدت‌جریان این فیوزها بین ۵ آمپر برای قطعاتی مانند ترمز ABS تا ۳۰ آمپر برای استارت موتور و شیشه‌گرم‌کن عقب، متغیر هستند.

این جعبه‌فیوز، همچنین، یک بورد رله نیز دارد که رله­های آن با شماره‌های R1 تا R8 مشخص‌شده‌اند. نوع و شدت‌جریان این رله‌ها شامل ۳۰ و ۴۰ آمپر مستقیم می‌شود. این رله‌ها نیز وسایلی مانند پمپ شیشه جلو و عقب، گرم‌کن شیشه عقب و آینه‌ها، فن بخاری، شیشه‌بالابر عقب و جلو و برف‌پاک‌کن عقب، می‌شوند.

جعبه فیوز زیر کاپوت

جعبه زیر کاپوت در سمت راست کاپوت خودرو قرار دارد و مانند جعبه‌فیوز زیر فرمان، شامل تعدادی فیوز و رله است. همان‌طور که می‌توان حدس زد، این فیوزها و رله‌ها مربوط به قسمت‌های بیرونی خودرو هستند.

شدت آمپر فیوزهای ۱۸ گانه این جعبه از ۱۰ تا ۵۰ آمپر نیز برای تغذیه برق رابط سیستم‌های درونی BCM، بالا می‌رود. رله‌ها نیز در این جعبه از RLY1 تا RLY6 شماره‌گذاری شده‌اند و از رله کنترل موتور تا رله برف‌پاک‌کن جلو را دربر می‌گیرند.

تعویض فیوزهای پژو ۲۰۶ را می‌توانید با در نظر گرفتن نکاتی، خودتان هم انجام دهید. برای این منظور شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

خرید و فروش خودرو در همراه مکانیک

با توجه به وضعیت آشفته بازار، خریدوفروش خودرو، کاری خالی از ریسک و خطر نیست. پلتفرم خرید و فروش خودروی همراه مکانیک با هدف فراهم کردن بستر معاملاتی شفاف بر پایه ویژگی‌های فنی و شفافیت قانونی، اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه آنلاین خودروهای دست‌دوم و نو کرده است.

سازوکار این پلتفرم به این صورت است که فروشنده خودرو ابتدا درخواست خود را ثبت و سپس کارشناسان فنی همراه مکانیک به‌منظور بازدید فنی خودرو و قیمت‌گذاری آن، اقدام می‌کنند. پس از ثبت نهایی خودرو در پلتفرم، روند راهنمایی مشتریان توسط پرسنل همراه مکانیک انجام‌شده و درنهایت، قرارداد با مشاوره و همراهی کارشناسان حقوقی همراه مکانیک، بسته خواهد شد.

مزایای خرید و فروش خودرو در همراه مکانیک

کارشناسی فنی با ضمانت ۱۰۰ درصدی جبران خسارت و صرفه‌جویی در وقت و هزینه خریدار و فروشنده از مهم‌ترین مزایای خریدوفروش در همراه مکانیک هستند. همراه مکانیک، همچنین برای متقاضیان سرویس‌های VIP خود، خدماتی مانند تعیین نماینده و جستجوی خودرو در میان خودروهای سراسر کشور را نیز به انجام می‌رساند. خدمات پس از فروش در سطوح مختلف نیز گام نهایی همراه مکانیک در همراهی با خریداران خودرو از این پلتفرم است.

خرید و فروش پژو و دیگر خودروها در همراه مکانیک

پژو ۲۰۶ دست‌دوم یکی از اولین گزینه‌های بسیاری از افراد برای خرید یک خودرو با مصرف روزمره و البته اسپرت است. با توجه به اینکه این خودرو در برهه‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوتی تولید شده است، قیمت‌گذاری آن، دچار پیچیدگی‌هایی است.

این پیچیدگی‌ها در کنار استهلاک بالاتر این خودرو و احتمال بیشتر تصادفی بودن آن، باعث شده است که پلتفرم آنلاین همراه مکانیک، بهترین گزینه برای خریدوفروش آن باشد.

همراه مکانیک با دادن ضمانت ۱۰۰ درصدی کارشناسی فنی و مشاوره‌های حقوقی خود، بستری قابل‌اطمینان برای خریدو فروش پژو ۲۰۶ دست‌دوم در کشور، فراهم کرده است.

آدرس سایت: hamrah-mechanic.com

ایمیل: info@hamrah-mechanic.com

تلفن‌های تماس: ۰۲۱۶۷۶۳۲۰۰۰

آدرس شعبه دوم: تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک ۵۸

منبع: خرید پژو از از سایت ایلنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا