اقتصادیدانش و فناوری

افزایش خسارت‌های بیمه با رشد محبوبیت متاورس

روند محبوبیت متاورس باعث شده تا استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی افزایش پیدا کند. اما گیمرها با هیجان خود در حال خسارت‌زدن به اموال خانه هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، گیمرهای متاورس در حال تجربه اتفاقات جدیدی هستند. سر مردی به پنکه سقفی برخورد می‌کند، زنی روی مبلمان کوبیده می‌شود، فردی به وسایل روشنایی خانه برخورد می‌کند. به نظر می‌رسد هدست‌های واقعیت مجازی در حال تخریب اموال خانه هستند.

به گزارش گاردین، روند خسارت به مبلمان و وسایل خانه، پس از معرفی متاورس نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است. این را شرکت بیمه آویوا گفته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ رشدی ۶۸ درصدی داشته است.

مدیرعامل دعاوی اموال شرکت آویوا گفته، با محبوبیت گجت‌ها و بازی‌های متاورسی جدید، شاهد آن هستیم که مشتریان ما در اظهار جبران خسارت خود می‌گویند در هنگام بازی با دوربین‌های واقعیت مجازی به اموالشان آسیب زده‌اند.

آویوا گفته که متوسط جبران خسارت مرتبط با واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۵۰ پوند بوده که اغلب ناشی از شکستگی صفحه نمایش تلویزیون توسط گیمرهای هیجانی بوده است.

برخی از ادعاهایی که آویوا برای جبران خسارت دریافت کرده بسیار عجیب هستند. یکی از مشتریان وقتی یک زامبی به صحنه تلویزیون وارد شده، دسته بازی را به سمت تلویزیون پرتاب کرده است. یک کودک با انجام یک حرکت، موجب افتادن و شکست مجسمه‌ای شد که بالای شومینه قرار داشت.

این مقام آویوا می‌گوید: « این دستگاه‌ها بسیار جذاب و مفرح هستند، اما ما توصیه می‌کنیم که مردم به در هنگام استفاده از این وسایل به محیط هم توجه داشته باشند.» با این حال آویوا معتقد است با توجه به این که بسیاری از مردم بعد از کریسمس هدست‌های واقعیت مجازی خود را دریافت کرده‌اند، انتظار می‌رود میزان خسارات در سال ۲۰۲۲ بسیار بیشتر از سال قبل باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا