اجتماعی

خودروهای‌وارداتی باید تاییدیه استاندارد بگیرند

اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروهای‌وارداتی باید تاییدیه استاندارد را بگیرند در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد طی نشست خبری در مورد اظهار نظر یکی از مدیران خودروساز که گفته است استانداردهای ۸۵‌گانه در کشور ما بسیار سختگیرانه است، گفت: در مورد خودرو ما برابر با قانون عمل می‌کنیم و به قانون اتکا داریم. اگر قانون اجرا و تدوین استانداردی را مورد تاکید قرار دهد حتماً عمل می‌کنیم و قرار هم نیست جواب هر موضوعی را بدهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در کشورهای دیگر رعایت استانداردهای خودروسازی ابتدا درون‌سازمانی و بعد کشوری است، افزود: استانداردهای خودروسازی در ایران چندان هم سخت نیست. عمل به قانون و کسب رضایت مردم و رفع گله مندی های مصرف کننده وظیفه خودروساز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ خودروی ضعیف و غیرایمن دیگر تولید نمی‌شود. در بخش کیفیت خودروهای وارداتی نیز باید تایید سازمان استاندارد اجرایی شود.

اسلام‌پناه در مورد کیفیت خودروهای وارداتی گفت: خودرویی که دارای استاندارد باشد و معیارهای کیفی را از نظر استاندارد رعایت کرده باشد باید وارد کشور شود.

وی افزود: ما با جزئیات نام شرکت تولیدکننده و نرخ خودرو و… کاری نداریم. تاکید ما بر واردات خودروی استاندارد است. غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قانون هم ورود ما به این مساله صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته است و خودروهایی وارداتی پس از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به کشور خواهند داشت.

رئیس سازمان استاندارد در ادامه با بیان اینکه تعداد استانداردهای ملی به ۳۴ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است، اظهار کرد: بازنگری استاندارد بنزین یورو ۵، بازنگری استاندارد گاز طبیعی، بازنگری استاندارد نفت کوره، همچنین تدوین ۱۰ استاندارد تکلیفی در زمینه مدیریت پسماند، به روزرسانی ۱۰ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی و بازنگری اساسی استاندارد ملی برنج از جمله اقدامات انجام شده در ماههای اخیر است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در مورد خدمات پس از فروش، تصریح کرد: اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو در جلسه اخیر شورای عالی استاندارد به تصویب رسیده است.

او همچنین در مورد کیفیت محصولات غذایی نیز گفت: سند یکپارچه غذا تدوین شده که ناظر بر اصالت، کیفیت، سلامت و ایمنی غذا با هدف بهره مندی آحاد جامعه از غذای سالم کافی، پایدار و در سطح مطلوب است.

اسلام پناه افزود: در اولین جلسه شورای عالی استاندارد، این سند طرح می شود و در مرحله بعدی به تصویب می رسد.

وی در مورد استاندارد آرد و گندم هم گفت: در حوزه آرد استاندارد اجباری وجود دارد و در مورد استاندارد کشت گندم نیز در جلسه شورای عالی استاندارد مباحثی مطرح شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا