اقتصادی

تخفیف ۱۰۰ میلیونی به زنان برای خرید خودرو!

قانون جوانی جمعیت که در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری تصویب و ابلاغ شد به خودروسازان هم رسید. بر این اساس برخی زنان می‌توانند بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو شوند. اما کدام زنان در طرح فروش فوق‌العاده خودرو می‌توانند صاحب خودرو با قیمت دولتی شوند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، فروش خودرو با قیمت دولتی به زنان، یکی از مشوق‌های فرزندآوری طرح جوانی جمعیت است. حالا هم ایران خودرو اعلام کرده که به برخی از مادران، در طرح فروش فوق‌العاده خودرو، بدون قرعه‌کشی خودرو می‌دهد.

ایران خودرو قرار است به زنانی که دارای دو فرزند و بیشتر باشند، خودروی بدون قرعه‌کشی ‌دهد. اما کدام زنان مشمول فروش فوق‌العاده ایران خودرو می‌شوند؟

کدام زنان خودروی بدون قرعه‌کشی می‌گیرند؟

زنانی که می‌خواهند بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو شوند باید در سامانه فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو ثبت‌نام کنند. البته باید دارای دو فرزند و بیشتر باشند تا بتوانند خودرویی با قیمت دولتی بخرند. بر این اساس آنها صاحب خودرویی می‌شوند که ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون ارزان‌تر از بازار خودرو است.

اما ایران خودرو برای این زنان شرط دیگری هم گذاشته است. مادرانی که فرزند دوم یا سوم آنها بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد مشمول خرید خودروی بدون قرعه‌کشی می‌شوند.

«چرا فقط متولدین ۱۹ آبان به بعد؟»

تجارت‌نیوز در گزارشی به طرح خودروی بدون قرعه‌کشی به زنان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

«حداقل از تاریخ ۱۴۰۰ تاریخ می‌زدید. سومین بچه من تیرماه به دنیا آمد. انصاف نیست.»

«چرا از اول آبان ماه حساب نکردید؟ حساب کردید که چقدر دو فرزندی از این تاریخ هست و نیست. بعد ۱۹ آبان را زدید.

«چرا برای مادرانی که فرزند دو قلو و سه قلو به دنیا آوردند همچین طرحی نمی‌گذراید؟»

«حداقل به همه خانواده‌های بدون ماشین و دارای دو فرزند بیشتر تعلق بگیرد.»

«ما دارای ۲ فرزند هستیم. فرزند سوم متولد ۱۸ آبان است. یعنی شامل طرح نمی‌شود؟

«فرزند سوم من در مرداد ماه متولد شد. این چه شرطی است. حداقل تمام متولدین ۱۴۰۰ را می‌گفتید.»

«عاجزانه خواهش می‌کنم برای تمام مادران دو و سه فرزندی شرایط فراهم شود. بعد قرعه کشی کنید. اینطوری هیچ حقی ضایع نمی‌شود.»

«اینقدر برای اقشار مختلف جامعه مزایای خرید خودرو قرار می‌دهید. آیا یکبار به فکر قشر مظلوم و فراموش‌شده معلولین هستید؟» ….

«بی‌انصافی است. من هم مادر دو فرزند ۴ و ۶ ساله هستم. گواهینامه دارم و به شدت هم به ماشین احتیاج دارم. کاش این طرح واسه هم مادران دو فرزند بود.»

نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده برای زنان

آنطور که این شرکت خودروسازی اعلام کرد که نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده اسفندماه خود را به زنان دارای فرزند تخصیص داد.

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو دهم تا ۱۲ اسفند ماه است. در این طرح، چهار خودرو پژو پارس، پژو پارس TU5، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربو عرضه می‌شود.

متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده اسفند ایران خودرو می‌توانند به لینک esale.ikco.ir مراجعه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا