اقتصادی

خودرو دوباره گران شد

روند افزایش قیمت خودرو در بین محصولات سایپا و ایران خودرو همچنان ادامه دارد. سایپایی‌ها امروز تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. ایران‌خودرویی‌ها بعضا روند ارزانی به خود گرفته و بعضی دیگر همچنان به افزایش قیمت ادامه می‌دهند. طوری که قیمت این محصولات تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و در طرف مقابل تا ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده است.

قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

امروز پراید ساز گرانی را کوک کرده، اما دیگر خودرو‌های سایپا چندان در این افزایش قیمت همراهی نمی‌کنند. طوری که اغلب آن‌ها با همان قیمت روز گذشته در بازار ظاهر شده‌اند. مثلا تیبا صندوق‌دار امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل و با قیمت ۵۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول تنها ۴۳ میلیون تومان است و این یعنی قیمت کارخانه و بازار تیبا صندوق‌دار حدود ۹ میلیون تومان اختلاف دارد. این اختلاف قیمت در مورد تیبا ۲ کمتر است. این محصول در کارخانه ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود و در بازار حدود شش میلیون گران‌تر، یعنی ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ساینا امروز در ادامه روند روز‌های قبل ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و فاصله خود از قیمت کارخانه را بیشتر می‌کند. در طرف مقابل کوییک دنده‌ای در بازار با کاهش قیمت ۴۰۰ هزار تومان روبرو شده و تا ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین آمده است. 

قیمت روز پراید امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

پراید سایپا ۱۳۱ در بازار حدود ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به حدود ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب پراید در کارخانه حدود هشت میلیون پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ هم در بازار ۳۰۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت مصوب پراید هاچ‌بک حدود هشت میلیون پایین‌تر از قیمت بازار است. در طرف مقابل پراید وانت امروز در بازار بدون تغییر باقی مانده و همچنان ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت روز محصولات سایپا امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱۴۸,۳۰۰,۰۰۰۴۸,۰۰۰,۰۰۰۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱۴۴,۲۰۰,۰۰۰۴۳,۶۰۰,۰۰۰۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱۴۴,۵۰۰,۰۰۰۴۴,۵۰۰,۰۰۰۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار۵۱,۰۰۰,۰۰۰۵۱,۰۰۰,۰۰۰۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲۵۷,۵۰۰,۰۰۰۵۷,۵۰۰,۰۰۰۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا۵۸,۳۰۰,۰۰۰۵۸,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۹۴۳,۰۰۰
کوییک دنده‌ای۶۵,۶۰۰,۰۰۰۶۶,۰۰۰,۰۰۰۶۱,۲۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

به گزارش فرارو، محصولات ایران خودرو امروز رفتار دوگانه‌ای دارند. بعضی با افزایش قیمت و بعضی با کاهش قیمت در بازار ظاهر شده‌اند. برای مثال سمند LX امروز حدود ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده و با قیمت ۷۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما در طرف مقابل قیمت روز سمند EF۷ با افزایش چشمگیر یک و نیم میلیونی به رقم ۸۹ میلیون تومان رسیده است.  

امروز پژو ۴۰۵ GLX با کاهش ناچیز ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌گرد کرده، اما مدل دوگانه‌سوز پژو ۴۰۵ GLX در این کاهش قیمت همراهی نمی‌کند و روی قیمت ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثابت ایستاده است. در طرف مقابل پژو ۴۰۵ SLX پا را فراتر گذاشته و با افازیش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی در بازار ظاهر شده است. قیمت روز پژو ۴۰۵ GLX در حال حاضر ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.  

رانا به جمع هشتاد میلیونی‌ها پیوست. قیمت روز رانا با افزایش یک میلیونی همراه شده و به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. پژو پارس تغییری نسبت به روز گذشته پیدا نکرده و همچنان با قیمت ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.  

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز ۴۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده و در بازار با قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در طرف مقابل دیگر مدل‌های پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت در بازار ظاهر شده‌اند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۵۰۰ هزار تومان گران شده به قیمت ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم در بازار با افزایش ۳۰۰ هزار تومان همراه شده و به قیت ۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. 
قیمت دنا امروز با ثبات همراه است و شاهد تغییر چندانی در قیمت این محصول نیستیم. دنا معمولی مثل پنجشنبه هفته پیش ۱۱۴ میلیون تومان فروخته می‌شود و دنا پلاس توربو روی قیمت ۱۶۵ میلیون تومان به ثبات رسیده. ام دنا پلاس با افزایش قیمت روبرو شده و حدود یک میلیون تومان گران شده است. امروز دنا پلاس با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که حدود ۱۷ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت روز گذشته (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۶۲,۵۰۰,۰۰۰۶۱,۰۰۰,۰۰۰۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX۷۷,۰۰۰,۰۰۰۷۷,۳۰۰,۰۰۰۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7۸۹,۰۰۰,۰۰۰۸۷,۵۰۰,۰۰۰۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405۷۳,۳۰۰,۰۰۰۷۳,۵۰۰,۰۰۰۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز۷۷,۳۰۰,۰۰۰۷۷,۳۰۰,۰۰۰۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405۸۴,۳۰۰,۰۰۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس ۹۲,۵۰۰,۰۰۰۹۲,۵۰۰,۰۰۰۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۸۲,۵۰۰,۰۰۰۸۲,۹۰۰,۰۰۰۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵۹۸,۴۰۰,۰۰۰۹۷,۹۰۰,۰۰۰۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوق‌دار۹۷,۲۰۰,۰۰۰۹۶,۹۰۰,۰۰۰۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا۸۰,۰۰۰,۰۰۰۷۹,۰۰۰,۰۰۰۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ ۲ ۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰توقف فروش
دنا پلاس تیپ ۱ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
پژو ۲۰۷ دنده‌ای۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۷۰۰,۰۰۰ ۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰

قیمت محصولات کرمان موتور امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

محصولات کرمان موتور به روند همیشگی خود، یعنی ثبات قیمت برگشته‌اند و امروز تغییری در قیمت‌ها ایجاد نکرده‌اند. جک J4 امروز در بازار با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که تقریبا ۱۵ میلیون پایین‌تر از قیمت مصوب کارخانه است. توجه داشته باشید که کرمان موتور قیمت محصولاتش را بالاتر از نرخ‌های بازار در نظر می‌گیرد. برای مثال نرخ مصوب جک J4 در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان است. امروز جک S3 بدون تغییر نسبت به روز گذشته و حدود ۲۶ میلیون کمتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. قیمت روز جک S3 در بازار ۱۸۴ میلیون تومان و در کارخانه ۲۱۰ میلیون تومان است. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای جک S5 به اوج خود می‌رسد. طوری که این خودرو در بازار ۲۶۰ میلیون تومان است، اما کرمان موتور در طرح‌های فروش آن را حدود ۴۰ میلیون بیشتر و با نرخ ۲۹۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند. 

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸

محصولات مدیران خودرو امروز سر جایشان ثابت ایستاده‌اند. قیمت روز MVM X33 در بازار حدود ۲۱۹ میلیون تومان قیمت دارد و تقریبا ۲۷ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. به طور کلی مدیران خودرو قیمت محصولاتش را بالاتر از بازار در نظر می‌گیرد و این مورد محدود به MVM X33 نیست. برای مثال MVM X22 دنده‌ای در بازار همچنان ۱۵۵ میلیون تومان است و حدود هفت میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. MVM X22 اتوماتیک هم وضعیت مشابهی دارد و روی ۱۸۲ میلیون تومان ایستاده. باید توجه داشته باشید که شرکت مدیران خودرو قیمت این محصول را ۱۳ میلیون تومان گران‌تر و حدود ۱۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند. در آخر MVM 315 هاچ‌بک در بازار همچنان ۱۲۵ میلیون تومان است و حدود ۱۵ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود.

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودروقیمت امروز (تومان)قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 اتوماتیک۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 ۲۱۹,۰۰۰,۰۰۰۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا