اجتماعی

چقدر در تولید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی خودکفا هستیم؟

دبیر اجرایی پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‎و ایمنی شهری گفت: بالای ۹۵ درصد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی ‎در کشور با کیفیت بهتر از برند‌های خارجی تولید می‌شود.

به گزارش روند بازار، چقدر در تولید تجهیزات آتش‌نشانی خودکفا هستیم؟

به نقل از ایلنا، سازمان آتش‌نشانی ‎تهران در راستای ارتقای سطح ایمنی شهری اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی آتش‌نشانی ‎و ایمنی شهری می‎‌نماید که از برگزاری اولین دوره این رویداد مهم حوزه ایمنی، قریب ۷ سال می‌گذرد.

طی دو سال گذشته به دلیل شیوع پاندومی کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، همایش تعلیق گردید.

در سال جاری به همت مسئولین و مدیران مدیریت شهری و همچنین فعالان عرصه ایمنی و آتش نشانی، پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری در تاریخ ۲۰ لغایت ۲۲ تیرماه در محل هتل المپیک تهران به مدت سه روز برگزار می‌شود.

کامران عبدولی دبیر اجرایی پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‎و ایمنی شهری در خصوص هدف برگزاری همایش در ادوار مختلف گفت: نیازی که برای برگزاری همایش احساس شده است، ایجاد ارتباط و نزدیک نمودن دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به حوزه ایمنی و آتش‌نشانی ‎است که در سنوات گذشته این مهم دارای شکاف و خلاء بوده است.

وی ادامه داد: از طرفی فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی، مستلزم استمرار، تکرار و تداوم آموزش و بیان مطالب تخصصی و علمی می‌باشد تا به مرور زمان مردم به این باور برسند و به موضوعات ایمنی و آتش‌نشانی ‎اعتماد کنند.

مردم، مسئولین و متخصصین و هم چنین کسانی که با ساخت و ساز سر و کار دارند خصوصا این موضوع را باور کنند و خود جوش این اتفاق بیافتد، اما تا آن روز کار برای ما سخت و پیچیده خواهد بود.

با پیشرفت‌های صنعت و تکنولوژی روز به روز کار برای آتش‌نشانی ‎ابعاد جدیدی از چالش‌ها و تجربه‌ای جدید پیدا می‎کند، به همین منظور باید یکی از برنامه‌های هر سازمانی مخصوصا سازمان آتش‌نشانی ‎دستیابی به علم روز ایمنی و آتش‌نشانی ‎و هم چنین موضوعات تکنولوژی‌های روز در این حوزه باشد و اگر نتوانیم خودمان را با تجهیزات، تکنولوژی، فناوری‌های روز دنیا هماهنگ کنیم قطعا در مدیریت شهر با مشکل مواجه می‌شویم.

استفاده از فناوری‎ برای تجهیزات آتش‌نشانی


یکی دیگر از مباحث مهم، مبحث فناوری و هوشمند سازی می‌باشد. با توجه به رشد تکنولوژی‌های مرتبط با ساختمان و توسعه شهر، قطعا عملیات‌های امدادی بدون فناوری نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های شهر باشد؛ لذا امیدواریم روزی برسد که بتوانیم از فناوری‌های روز دنیا و تجهیزاتی که می‎توانند امور ایمنی و آتش‌نشانی ‎را تسریع و تسهیل و اثر بخش نماید، استفاده نماییم.

دبیر اجرایی همایش به نمایشگاه جانبی همایش نیز اشاره نموده و گفت: پیگیری‌ها و حمایت‌هایی که در سازمان پیرو دستور مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل داشتیم در این سال‌ها بالای ۹۵ درصد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی ‎در کشور با کیفیت حتی بهتر از برند‌های خارجی تولید می‎شود قیمت‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است در بسیاری از موارد به یک سوم رسیده است.

البته شاید از نظر کمیت تجهیزات به تولید انبوه نرسیده‌ایم، اما اولویتمان در وندورلیست سازمان آتش‌نشانی ‎همیشه با تجهیزات تولید داخل، استاندارد و با عملکرد است و امیدواریم روزی برسد که نیاز به تولیدات خارجی نداشته باشیم.

عبدولی در آخر ضمن اشاره به اعتقاد راسخ به توان نخبگان، افراد علمی و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ایمنی و اتش نشانی ایرانی گفت: بنده در شرکت‌های داخلی پتانسیل بالایی را می‎بینم و معتقدم اگر همت کنند به طور کلی نیاز داخل را در زمینه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی ‎برطرف خواهند ساخت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا