اقتصادی

خودکفایی در تولید لوازم خانگی به زودی محقق می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تولید انواع لوازم خانگی در کشور، در آستانه رسیدن به خودکفایی در تولید قرار گرفته‌ایم.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، علیرضا رزم‌حسینی امروز در سفر خود به شهرستان نیشابور و در حاشیه بازدید از شهرک این شهرستان، با بیان این‌که وجود تحریم‌های اقتصادی سبب رشد تولید لوازم خانگی در کشور شده است، اظهار کرد: با تولید انواع لوازم خانگی در کشور، در آستانه رسیدن به خودکفایی در تولید قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به امکان صادرات لوازم خانگی ایرانی، ادامه داد: سال گذشته ۱۳ میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این اتفاق، قدم بزرگی برای تقویت توان ساخت داخلی به شمار می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تولید محصول مشترک لوازم خانگی توسط یک شرکت ایرانی و شرکت شناخته شده خارجی اشاره کرد و گفت: این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهنده افزایش توان تولید داخلی است به نحوی که برخی کارگاه‌ها در دو یا سه شیفت به تولید محصولات با کیفیت می‌پردازند.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک، جایی برای لوازم خانگی خارجی در ایران نخواهد بود، افزود: سیاست وزارت صمت، تقویت تولید داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است، تا زمانی که در داخل نیازی وجود نداشته باشد، وارداتی انجام نمی‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا