بورس

خگستر به ازای هر سهام ۴ تومان سود تصویب کرد

در دو روز گذشته مجمع عمومی برخی نمادهای بورسی انجام شد که بر این اساس خگستر به ازای هر سهم تنها ۴ تومان سود نقدی به سهامدارانش می‌دهد.

به گزارش روند بازار بورس، در دو روز گذشته، تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه برخی نمادهای بورسی در وبسایت کدال منتشر شده و شرکت‌های بورسی ضمن تصویب صورت‌های مالی، میزان سود نقدی تقسیمی میان سهامداران را اعلام کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو که با نماد «خگستر» در بورس معامله می‌شود مجمع عمومی سالیانه خود را روز یکشنبه برگزار کرد. در این مجمع که با حضور ۵۰ درصدی سهامداران برگزار شد، سود خالص این شرکت یکهزار و ۵۶۷ میلیارد تومان به تصویب رسید که معادل سود ۳۹۶ ریالی به ازای هر سهم بود. با این حال خگستر تنها ۱۱ درصد از این سود را که معادل ۴ تومان است به سهامدارانش می‌دهد.

شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر)، دیگر شرکتی بود که روز یکشنبه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کردف در این مجمع که بیش از ۷۷ درصد سهامداران این شرکت حضور داشتند، تصمیم بر این شد که به هر سهامدار به ازای هر سهم ۳۸ تومان سود نقدی تعلق بگیرد. رقمی که ۴۴ درصد سود محقق شده وبشهر بود.

نمادسود خالص(ریال)سود نقدی(ریال)
خگستر۳۹۶۴۰
وبشهر۸۵۴۳۸۰
ملت۱۵۸۲۵۴۰

بیمه ملت هم که مجمع خود را در آخرین روز خرداد برگزار کرده بود، دیروز تصمیمات آنرا منتشر کرد. ملت که در سال ۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۱۵۸۲ ریال سود خالص محقق کرده بود، تنها ۵۴ تومان از آنرا میان سهامداران تقسیم خواهد کرد که معادل ۳۴ درصد سود خالص این شرکت است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا