اجتماعی

داروخانه‌ها فقط مجاز به تک فروشی محلول و ژل ضد عفونی هستند

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی،از آغاز توزیع گسترده ژل و محلول ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های کشور خبرداد و گفت: با توجه به افزایش عرضه این محصولات طی روزهای آینده داروخانه‌ها حق فروش عمده این محصولات را ندارند.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین ،  عرضه این محصولات با توجه به افزایش تولید، طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد و دامنه وسیع‌تری از داروخانه‌ها را در برمی‌گیرد.

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طبق ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، داروخانه‌ها صرفا مجاز به تک‌ فروشی ژل و محلول ضدعفونی کننده بوده و با هر گونه فروش عمده این محصولات از سوی داروخانه‌ها، به شدت برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: به صورت همزمان با توزیع ژل و محلول ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها، مراکز بیمارستانی نیز سهمیه قابل توجهی دریافت کرده‌اند؛ ضمن اینکه الکل تولیدی کشور هم اکنون در اختیار کارخانجات صنایع شوینده قرار گرفته تا از طریق شبکه داروخانه‌ای در اختیار مردم قرار گیرد.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز امروز- پنجشنبه- درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا