اجتماعی

دانش‌آموزان با چه واکسنی، واکسینه می شوند؟

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه واکسن این مجموعه تنها واکسنی در دنیاست که دز یادآوری دارد، در مورد واکسن دانش‌آموزان گفت: در آینده نزدیک، واکسن پاستور برای رده سنی کودکان و نوجوانان، به ویژه دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، علیرضا بیگلری، در برنامه «تهران ما سلامت رادیو تهران» درباره موفقیت‌های ساخت واکسن این موسسسه تحقیقاتی گفت: انستیتو پاستور ایران یکصد سال سابقه خدمت به مردم ایران را دارد و ثابت کرده یار دیرین روزهای سخت مردم است.

وی ادامه داد: در بحران کرونا هم این موسسه شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا را در کشور طراحی و اجرا کرد. این موسسه قدیمی‌ترین واحد ساخت واکسن در خاورمیانه است و در حال حاضر دو واکسن کرونا را در دست ساخت دارد.

رئیس انستیتو پاستور افزود: اولین واکسن این موسسه تحقیقاتی در انتهای فاز سوم مطالعه بالینی است. در این فاز ۲۴ هزار داوطلب در هشت شهر کشور دز اول را دریافت کرده‌اند و در انتهای این هفته فرآیند تزریق دز دوم هم انجام خواهد شد و با اتمام این مطالعه، واکسن پاستور که کاری مشترک با موسسه فینلای کشور کوبا و بسیار ایمن و با کارآیی بالا است تقدیم هموطنان می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: مطالعات مرحله حیوانی واکسن دوم انجام شده است و به زودی وارد فاز بالینی می‌شود. ما پنجمین کشور دنیا هستیم که موفق شدیم این واکسن را با تکنولوژی خاص آن بسازیم. این واکسن کاملا ایرانی است و صرفا تحت نظر موسسه پاستور در حال ساخت است.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی با دو واکسن ایرانی، گفت: ما پیشرفته‌ترین مطالعه فاز ۳ را داخل کشور انجام دادیم. بر اساس متون علمی پس از اتمام مطالعه و تحلیل داده‌ها واکسن برای واکسیناسیون عمومی اجازه پیدا می‌کند ولی در مواقع اضطرار با اتکا به نتایج فاز دو قبل از اتمام فاز ۳ دولت ها اجازه می‌دهند واکسن به صورت اضطراری تزریق شود.

رئیس انستیتو پاستورمتذکر شد: وزارت بهداشت باید در هفته‌های آتی اجازه دهد واکسن پاستور هم مانند برکت مجوز تزریق عمومی بگیرد و یا اینکه به صورت داوطلبانه استفاده شود. ضمن اینکه برند پاستور معتبر و بین‌المللی است و ما سعی می‌کنیم اعتماد یکصدساله مردم را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به مجوز وزارت بهداشت که واکسن به صورت اضطرار وارد فاز عمومی شده، یا داوطلبانه تزریق شود یا با پایان فاز سوم مجوز تزریق بگیرد می‌توان تصمیم گرفت چه زمانی و برای چه کسانی این واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیگلری ابراز داشت: فاز ۳ تا پایان هفته اتمام می‌یابد و ۱ ماه هم طول می‌کشد داده‌ها تحلیل شوند. وزارت بهداشت به دقت واکسن‌ها را بررسی می‌کند و باید اجازه دهیم دولت تصمیم بگیرد روش استفاده و زمان استفاده از این واکسن چگونه باشد.

بیگلری در مورد واکسن دانش آموزان با اشاره به تزریق آزمایشی واکسن مشترک پاستور و فینلای کوبا بر روی رده سنی کودکان و نوجوانان، افزود: طراحی این واکسن با هدف استفاده برای تمامی رده‌های سنی بوده است. در رده سنی ۱۸ تا ۸۰ سال در مطالعه فاز ۳ بررسی شده و بررسی زیر ۱۸ سال آغاز شده تا در آینده نزدیک بتوانیم برای رده سنی کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان استفاده کنیم. این واکسن تنها واکسن در دنیا است که دز یادآوری دارد و موجب راحتی خیال مردم خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر نقش موثر این موسسه در همراهی با مردم برای روزهای سخت و حفظ سلامت جامعه، انتظار خود از دولت سیزدهم اینچنین عنوان کرد: تمامی موسسات به ویژه موسساتی مثل پاستور که سابقه‌ای دیرینه دارند و جزو هویت تاریخی سلامت کشور هستند نیازمند فناوری‌های نوین هستند و به حمایت دولت در این راستا نیازمند هستند.

وی تصریح کرد: بزرگترین امتحان انستیتو پاستور در دوران شیوع کرونا انجام شد؛ بدون انستیتو پاستور غیرممکن بود تا بیماری در کشورمان تشخیص و شدت آن کاهش داده شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا