دانش و فناوری

درآمد استخراج بیت‌کوین در پایین‌ترین نقطه تاریخی

پس از یک مدت طولانی ماینرهای بیت‌کوین بدترین ماه خود را سپری کردند؛ درآمد استخراج در ماهی که گذشت ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاید فکر کنید که سقوط بیت‌کوین فقط به دارندگان ارزهای دیجیتال ضربه مالی زده، اما بد نیست بدانید که ماینرهای بیت‌کوین بدترین ماه خود را سپری کردند. چون درآمد آن‌ها در ماهی که گذشت ۲۰ درصد سقوط کرد.

طبق تحقیقات The Block درآمد استخراج بیت‌کوین در ماه مارس با کاهش ۲۱/۶ درصدی به ۹۰۶ میلیون دلار رسید. این رقم حدود ۵۰ درصد کمتر از درآمد ماینرها در اکثبر سال ۲۰۲۱ بود. یعنی دقیقا زمانی که بازار در اوج قیمتی خود قرار داشت. این اولین ماه از آگوست ۲۰۲۱ است که درآمد ماینینگ به یک میلیارد دلار نمی‌رسد.

بر اساس داده‌ها ۸۹۰ میلیون دلار از درآمد ماینرها از پاداش استخراج و فقط ۱۶ میلیون دلار از تایید تراکنش‌ها بود. با توجه به کاهش قیمت بیت‌کوین و افزایش سختی شبکه، پیش‌بینی می‌شود که درآمد ماینرها در ماه‌های آینده هم رو به کاهش باشد.

بر اساس گزارش‌های Bitinfocharts در ماه مارس سود استخراج بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر سال ۲۰۲۰ رسید. این امر طبیعی است چون از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به الان سود استخراج بیت‌کوین نصف شده است. سودآوری نسبت به اوج استخراج ماینرها در سال ۲۰۲۱ هم تقریبا ۷۵ درصد سقوط کرد.

شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین مانند core scientific ضرر ۱۴ درصدی را ثبت کردند. شرکت Hut 8 هم ۱۱ درصد ضرر را در گزارش ماهانه خود گزارش داد. شرکت Bitfarms هم که در بورس نزدک معامله می‌شود حدود ۱۰ درصد کاهش ارزش داشت.

البته بن گانیون، مدیرارشد ماینینگ bitfarms عقیده دارد که این وضعیت دائمی نیست و به‌زودی استخراج بیت‌کوین به دوران اوج خود برمی‌گردد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا