اقتصادی

درآمد مالیاتی ۶ ماهه از ۵۰ درصد گذشت

در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد درامدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ وصول شده است.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری بر اساس حکم قانون بودجه حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی وصول شده است. این رقم به معنای این است که بیش از ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی مصوب در سال جاری محقق شده است.

نکته جالب توجه اینکه ثبت رقم مذکور در طی ۱۰ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود. این رقم عمدتا از محل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات مشاغل و مالیات ارزش افزوده بوده است. یکی از نکات جالب توجه در اظهارنامه های مالیاتی سال ۱۴۰۰ که مالیات آنها در سال جاری وصول میشود، عدم ارائه اظهارنامه از سوی ۶۵۰ هزار شرکت حقوقی فعال در اقتصاد ایران است.

بررسی قانون بودجه ۱۴۰۱ نشان میدهد، تا پایان سال جاری وصول ۴۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی تکلیف شده است. بر این اساس مقامات سازمان مالیاتی کشور معتقد هستند در پایان امسال درآمد مالیاتی مندرج در قانون بودجه به طور کامل وصول خواهد شد.

گفتنی است، شناسایی گلوگاههای فرار مالیاتی، وصول معوقات مالیاتی در کنار رشد چشم گیر وصول مالیات ارزش افزوده از محل افزایش نرخ تورم در اقتصاد و رفع برخی معافیتهای مالیاتی از جمله دلایل افزایش درآمدهای مالیاتی امسال بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا