کسب و کار

درآمد کسانی که به آلمان مهاجرت می کنند چقدر است؟

کشور آلمان با رتبه چهارم در بین کشورهایی با اقتصادی پیشرفته، انتخاب بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت کاری می باشد. در سال های اخیر با توجه به کمبود نیروی کار، با داشتن رزومه کاری قوی شانس یافتن کار مناسب و سپس اخذ ویزای کار بسیار بالاست. حال شاید سوال خیلی از شما این باشد که درآمد افرادی که به المان برای کار مهاجرت می کنند، چقدر است؟ مشاغل پر درآمد و کم درآمد در این کشور کدامند؟ در ادامه علاوه بر توضیح و پاسخ این سوالات پیرامون شرایط کار در آلمان صحبت خواهیم کرد.

بررسی شرایط کار در کشور آلمان

بسته به مهارت ها، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان متقاضیان بین المللی شرایط و حقوق در آلمان بسیار متفاوت می باشد. برخی مشاغل در آلمان اشباع شده و معمولا به متقاضیان بین المللی پیشنهاد می کنیم برای اخذ ویزا به دنبال این شغل نروند. در مقابل برخی مشاغل مانند پرستاری، حوزه های پزشکی و پیراپزشکی، بازاریابی و فروش، شغل هایی در زمینه رشته های علوم پایه و مهارت های فنی در دسته مشاغل مورد نیاز این کشور هستند.

به طور کلی نرخ بیکاری در آلمان نسبت به جمعیت آن بسیار کم است و درآمد متوسط مردم این کشور با توجه به تفاوت های سبک زندگی در شهرهای مختلف آن، در حدود  4 هزار  یورو  در ماه می باشد. این مبلغ برای گذراندن زندگی یک خانواده ۲ تا ۳ نفره بسیار مطلوب می باشد.

در رابطه با مالیات که بحث مهمی در مورد کار در کشورهای اروپایی می باشد، باید گفت که در کشور آلمان نیز قوانین مالیاتی مخصوص به خود را دارد. افرادی که در این کشور زیر ۱۰ هزار یورو درآمد در سال دارند، از پرداخت مالیات معاف هستند. برای افرادی که در درآمدشان بالای این مبلغ باشد بسته به درامد سالانه مالیات ها تفاوت دارد به عنوان مثال افرادی که بین ۱۰ هزار تا ۵۷ هزار یورو در سال درآمد داشته باشند، موظف به پرداخت ۱۴تا ۴۲ درصد از درامدشان به عنوان مالیات می باشند. برای کسانی که بالای ۵۷ هزار یورو در سال درامدشان تخمین زده شود نیز، همان ۴۲ درصد در نظر گرفته می شود.

 میزان درآمد در آلمان

میزان درآمد و دستمزدها در المان به ساعات کاری هفته وماهانه، نوع شغل و سمت بستگی دارد. به طور کلی درآمد میانگین در المان حدود  4 تا ۶ هزار یورو در ماه تخمین زده شده است که در برخی شغل ها این مبلغ بسیار بالاتر می باشد. درامد سالانه به طور متوسط نیز در حدود ۶۰ هزار یورو تا ۸۰ هزار یورو برآورد می شود. این عدد مبالغ تخمینی می باشند که در هر ایالت یا شهرهای آلمان متناسب با میزان تحصیلات، مهارت و سابقه کاری هر فرد می تواند بسیار متفاوت باشد.

 با یک نگاه کلی به وضعیت اقتصادی این کشور می توان پی برد که نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و فرصت های شغلی زیادی در اختیار مردم بومی و حتی مهاجران وجود دارد. با این حال برخی شغل در دسته مشاغل کم درآمد قرار می گیرند و برخی دیگر در دسته مشاغل پردرآمد که در ادامه به بررسی هر یک از این گروه های شغلی می پردازیم.

درآمد کسانی که به آلمان مهاجرت می کنند چقدر است؟

مشاغل کم درامد

شغل های کم درامد عمدتا مربوط به مشاغل در حوزه خدمات می شوند. اکثر افرادی که در این حوزه ها مشغول به کار هستند نیز سطح تحصیلات پایینی داشته یا مهارت و سابقه کاری زیادی ندارند. در کنار متقاضیان می توانند برای افزایش مهارت های خود در دوره های آوسبیلدونگ آلمان شرکت کرده و با کسب مهارت های لازم شغل مناسب با درآمد خوب پیدا کنند. در ادامه جدول زیر لیستی از مشاغل کم درامد به همراه حقوق آن ها را شرح داده است.

مشاغلحقوق و درآمد سالانه
کارکنان سالن رستوران (گارسون)حدود ۲۷ هزار یورو
آرایشگر۳۰ هزار یورو
اپراتورها حدود ۳۷ هزار یورو
مسئول پذیرش۳۳ هزار یورو
آشپزحدود ۴۸ هزار یورو

مشاغل پردرامد

این مشاغل شامل شغل هایی می شود که نیاز به تخصص، مهارت و سابقه کاری می باشند. هر چند میزان حقوق ناخالص تمامی شغل ها در آلمان به ایالت و محل کار بستگی دارد، با این حال برخی شغل ها در این کشور از درامد خوبی برخوردار بوده و در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان نیز قرار می گیرند. همچنین این با ارائه مدارک لازم در این مشاغل احتمال دریافت کارت شانس آلمان و بلوکارت این کشور زیاد می باشد.

لیست مشاغلمیزان حقوق (سالانه)
پزشکحدود ۶۵ هزار یورو
کارگردان۸۲ هزار یورو
پرستار۴۵ هزار یورو
مهندسان به خصوص رشته های عمران و برقحدود ۶۰ هزار یورو
معمار۷۵ هزار یورو
مدیر مالی۸۸ هزار یورو
وکیل۸۶ هزار یورو
داروسازحدود ۵۵ تا ۶۰ هزار یورو
حسابدار۴۰ تا ۴۰ هزار یورو

قوانین کار در آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای پیشرفته و اقتصادی قوانین کار مختص به خود را دارد که تمام افراد شاغل موظف به پیروی از آن هستند. در ادامه به برخی از مهم ترین این قوانین اشاره می کنیم:

قوانین ساعت کاریتوضیحات
ساعت کاری روزانه۷ تا ۸ ساعت
حداقل ساعت کاری هفتگی۳۶ تا ۴۰ در هفته
حداکثر ساعت کاری۴۸ ساعت در هفته
تعداد مرخصی هاحداکثر ۲۴ روز در سال (۲ روز در ماه)
قوانین مرخصی هاتوضیحات
مرخصی زایمانمدت مرخصی ۶ هفته قبل و ۸ هفته بعد از زایمان به همراه حقوق
مرخصی به علت مریضیدر صورت ابتلا به بیماری سخت ۶ هفته مرخصی با حقوق
مرخصی نگهداری از فرزندحداکثر ۳ سال برای هر یک از والدین که این مرخصی قابل انتقال به یک والد نیز می باشد. بسته به شرایط و زمان مرخصی میزان حقوق دریافتی بین ۶۵ درصد تا ۱۰۰ درصد حقوق زمان اشتغال متغیر می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه نگاهی به مهم ترین مسائل پیرامون کار در آلمان پرداخته ایم. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید قبل از اقدام به دنبال شغل مناسبی با حرفه و تحصیلات خود باشند. چنانچه رزومه قوی داشته باشند و بتوانند در یکی از صنایع و حوزه های خوب کار مناسب پیدا کنند، از درآمد خوبی نیز برخوردار خواهند بود. متقاضیان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در کشور آلمان و جزئیات مشاغل مورد نیاز خود  می توانند با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشند.

سوالات متداول

  1. متوسط درآمد افراد در آلمان چقدر است؟

بسته به شهرها؛ ایالت ها و سمت شغلی ماهانه مبلغی در حدود ۴ تا ۶ هزار یورو  می باشد.

  • مشاغل پردرآمد آلمان برای مهاجران کدام شغل ها هستند؟

شغل هایی در زمینه های پزشکی و پیراپزشکی، مهندسی به خصوص فناوری ها، مهارت های فنی و برخی رشته های علوم پایه از جمله مشاغل مورد نیاز و پردرامد در المان به حساب می آیند.

  • میزان مالیات ها در آلمان به چه صورت است؟

میزان مالیات ها بر اساس درآمد ها تعیین می شود. به طور مثال افرادی که سالانه کمتر از ۱۰ هزار یورو درآمد دارند از پرداخت مالیات معاف بوده و افرادی با درآمد بالای ۵۷ هزار یورو در سال موظف به پرداخت ۴۲ درصد مالیات هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا