اقتصادی

درخواست ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از درخواست ۵میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در ایران خبر داد و نوشت:واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی،برای ارزیابی ادعاهای آنها در کمک به کنترل این ویروس باشد.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

« رئیس صندوق بین المللی پول چندروز پیش در بیانیه رسمی و نیز مصاحبه ای که داشت ، صریحا اعلام کرد که؛جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.

ایشان بیان کرد که؛هیچ کس نبایستی بدلیل کمبود منابع مالی برای تجهیزات پزشکی ومانند آن جانش را از دست دهد.پیرو این اعلام و برای بهره مندی از این حق ایران ، روز جمعه ۱۶اسفند ماه،نامه ای به خانم کریستالیناگئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول، نوشته و اعلام کردم؛براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء،از جمله ایران، و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری،درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن ، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق،خواستاربهره مندی از«تسهیلات تأمین مالی سریع،RFI » درحدود ۵ میلیارد دلار می باشیم.

واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعاهای آنها در کمک به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده، باشد. امیدوارم صندوق بین المللی پول به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند. همزمان بانک مرکزی از همه ابزارهای ممکن خود،بمانند قبل،برای پشتیبانی از هموطنان عزیز و غلبه بر مشکلات استفاده خواهد کرد.»

۲۲۳۲۲۹


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا