سیاسی

۲ کشته در پی درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

صبح امروز درگیری مرزی بین نیروهای آذربایجان و ارمنستان منجر به کشته و زخمی شدن ۳ نظامی ارمنی و مجروح شدن ۲ نظامی آذربایجانی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنستانی حمله ای خمپاره ای به محل حضور نیروهای ‌آذربایجانی داشته اند.

گفته شده که صبح امروز جمعه مواضع نیروهای آذربایجان در منطقه کلبجر مورد حمله خمپاره ای قرار گرفته است که در نتیجه آن دو نیروی نظامی آذربایجان زخمی شدند و باکو اقدام به آتش متقابل کرده است.

در نتیجه ‌آتش نیروهای آذربایجانی نیز دو نیروی ارمنی کشته و یکی نیز زخمی شده است.

از دو سال پیش تاکنون که توافقنامه آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان در مسکو به امضا رسید، درگیری های مرزی بین دو طرف به صورت گاه و بیگاه در جریان است. طرفین یکدیگر را به آغاز درگیری ها متهم می کنند. یکی از دلایل این تنش های مرزی، اختلاف نظر بر سر تعیین حدود مرزی است که موجب شده مرزهای دو کشور به صورت دقیق مشخص نباشد و هر از چندی نیروهای نظامی دو طرف اقدام به پیش روی محدود کنند که با پاسخ طرف مقابل روبرو می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا