اقتصادی

مالیات نقل و انتقال خودرو هنگام تعویض پلاک دریافت می‌شود

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نوشت: با توجه به نظریه دادستان کل کشور مبنی بر اعتبار برگه سبز به عنوان سند مالکیت، مالیات در هنگام تعویض پلاک اخذ می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نوشت: «مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۳۸۷ به موجب ماده ۴۰ قانون ارزش افزوده وضع شد. وصول این مالیات تاکنون توسط دفاتر اسناد رسمی در هنگام نقل و انتقال سند انجام می‌شد. با توجه به نظریه دادستان کل کشور مبنی بر اعتبار برگه سبز به عنوان سند مالکیت، مالیات در هنگام تعویض پلاک اخذ می‌شود».

سامانه پرداخت برخط مالیات نقل و انتقال خودرو روز هفتم فروردین امسال رونمایی شد که بر همین اساس، یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند. افرادی هم که بخواهند راساً این مالیات را پرداخت کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به صورت خود اظهاری این مالیات را پرداخت کنند.

در گذشته دفاتر اسناد رسمی مالیات نقل و انتقال خودرو را دریافت می‌کردند و اکنون، کنترل پرداخت آن توسط پلیس راهور و همچنین دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود که به دو شیوه قابل پرداخت است؛ نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دوم از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک، شهروندان می‌توانند نسبت به اخذ نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

شهروندان همچنین می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی سوالات خود را در این حوزه مطرح کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا