اقتصادی

دریافت کد بورسی به صورت غیرحضوری

‌ با توجه به استقبال مردم از بازار سرمایه و همچنین شیوع ویروس کرونا، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روش‌های مختلفی را برای صدور غیرحضوری کد بورسی معرفی کرده است که متقاضیان می‌توانند از طریق این روش‌ها اقدام به دریافت کد بورسی کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، فرآیند احراز هویت غیر حضوری با توجه به مجوزهای دریافتی از مراجع ذیصلاح و مطابق تعرفه های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می گیرد که شامل استعلام تصویر و اطلاعات موجود در پایگاه های مربوطه از قبیل سازمان ثبت احوال کشور و راستی آزمایی آن ها است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که احراز هویت غیر حضوری صرفاً برای هر کد ملی صرفا یک مرتبه امکان پذیر بوده و فرایند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره است.

چنانچه فرآیند احراز هویت غیر حضوری به دلیل عدم احراز مطابقت تصویر اخذ شده با تصویر موجود در سازمان ثبت احوال کشور تکمیل نشود، در این حالت احراز هویت غیر حضوری امکان پذیر نبوده و متقاضی جهت احراز هویت باید به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کند.

احراز هویت غیرحضوری صرفاً برای شخص ایرانی اصیل و بالای ۱۸ سال قابل انجام بوده و برای نمایندگی از قبیل ولی، قیم، وکیل و … صرفاً احراز هویت حضوری قابل انجام و دسترسی به این بخش صرفاً از داخل کشور و برای کاربران داخلی مجاز است.

بورس- روند بازار

در صورت عدم موفقیت احراز هویت غیر حضوری، مبلغ پرداخت شده عودت نمی‌شود. همچنین ورود به سامانه جهت احراز هویت غیر حضوری به منزله آگاهی و پذیرفتن کامل کلیه شرایط، قوانین و مقررات بازار سرمایه است. رعایت پوشش موجه و حجاب اسلامی برای کلیه احراز شوندگان الزامی است و درصورت تخلف قطعاً از سوی مرجع احراز هویت غیرحضوری مردود خواهد شد.در اخذ تصویر و ویدئو، پس زمینه ساده و نور مناسب ضروری است.

در این راستا  شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه راه‌های مختلفی را را برای احراز هویت غیر حضوری سجام معرفی کرده است که شامل اپلیکیشن سیگنال، کارگزاری سهم آشنا، بانک مهر ایران و کارگزاری سهم آشنا می‌شود. متقاضیان برای انتخاب یکی از این روش‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.SEJAM.IR و انتخاب بخش احراز هویت الکترونیک یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و مراحل را طی کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا