کسب و کار

در باغات زیتون به درآمد دلاری رسیدم

در یکی از روستاهای شهرستان رودبار زندگی میکنم اینجا باغات زیتون بسیار زیادی وجود دارد. برخی از ساکنین باغات زیادی دارند اما توانایی و تخصص رسیدگی به باغات خود را ندارند.و بسیاری از این محصول از بین میرود.من باتوجه به اینکه بزرگ شده این روستا هستم و علاقه ای که به مبحث زیتون دارم اطلاعات خوبی در این زمینه داشتم و از باغ زیتون خودمان هم هرسال محصول خوبی برداشت میشد.حال میخواهم انواع این محصول را به شما معرفی کنم.

زیتون

زیتون میوه‌ای بسیار مفید و خوشمزه‌ است و مزایای بسیاری در جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد. زیتون در اکثر استانهای کشور کاشته می شود و هم اکنون سطح زیر کشت آن در کشور حدود یکصد هزار هکتار می باشد و در استان در ۱۲ شهرستان اقدام به کشت زیتون گردیده که تا پایان سال ۸۳ سطحی حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت زیتون اختصاص یافته است.

زیتون پرورده

زیتون پرورده جزو مواد خوراکی بسیار مغذی و خوشمزه می باشد که به عنوان چاشنی خوشمزه و پر طرفدار در سفره ایرانیها یافت می شود که در ادامه طرز تهیه زیتون پرورده خانگی گیلانی ارائه می شود. این چاشنی خوشمزه که متعلق به استانهای شمالی کشور می باشد در بسیاری از تعداد شهرهای کشور نیز با ترکیب مواد خوشمزه دیگر تهیه می شود و به طور کلی در هر منطقه طرز تهیه این ماده متفاوت است برخیها زیتون پرورده را با مزه ای رو به شیرین دوست دارند و برخی دیگر زیتون پرورده را به سمت ترشی تهیه می کنند. مواد تشکیل دهنده زیتون پرورده: زیتون بدون هسته، مغز گردو، روغن زیتون، رب انار، آب لیمو ترش، آویشن، دانه های خشک شده انار، با پودر نعنا خشک شده و غیره می توان باشد.

زیتون پرورده

زیتون سبز

زیتون سبز یک نوع میوه درختی است که بدلیل خواص فراوان آن بسیار مورد توجه علاقمندان به سلامتی می باشد. از این رو صادرات زیتون با توجه به تولید آن در کشور می تواند گزینه مناسبی برای تاجران باشد. واقعیت این است که زیتون‌های سبز و زیتون‌های سیاه شامل مقادیر مغذی مشابهی هستند که غنی از فواید ویتامین ث، آنتی اکسیدان‌ها مثل فلانوئید و پلی فنول ها، اولئوروپئین، هیدروکسی تیروزول، تیروزول، اسید اولانولیک، کورستین و چندین مواد معدنی ضروری مثل آهن و مس هستند. اما صرف نظر از رنگ، بافت و طعم نیز کاملاً متفاوت هستند، زیتون سبز بافت سفت‌تری دارد و طعم آن در مقایسه با زیتون‌های سیاه، تلخ است.

زیتون سبز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا