اقتصادیسبک زندگی

در خرید عمده ماسک سه لایه استاندارد به چه مواردی دقت کنیم؟

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید ماسک سه لایه اسپان باند و اس ام اس فعال هستند و شما برای خرید عمده ماسک به صورت آنلاین با سردرگمی و تنوع زیاد انتخاب‌ها روبرو می‌شوید و نمی‌دانید کدام مناسب نیاز شما است.

روند بازار – ما در ادامه این مطلب به ویژگی‌های ماسک سه لایه استاندارد می‌پردازیم تا شما در خرید عمده ماسک به راحتی بتوانید ماسک مورد نظر خود را خریداری کنید. 

قبل از شروع بحث این نکته را همیشه بخاطر داشته باشید که ماسک‌ها هیچ وقت جایِ شستن دست و فاصله اجتماعی را نمی‌گیرد و کاملا مانع شیوع ویروس COVID-19 نمی‌شوند. ماسک‌ها نباید به دارندگان اطمینان دهند که فاصله اجتماعی را نادیده بگیرند.

ماسک سه لایه اسپان باند چیست؟

یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌ها برای تولید ماسک و دیگر محصولات یکبار مصرف بهداشتی مانند البسه یا پارچه لباس بیمارستانی، ملحفه یکبار مصرف، دستمال مرطوب، تولید کلاه و کاور و غیره پارچه اسپان باند است.

این نوع پارچه‌ها بدون بافت هستند یعنی در تولید آنها از الیاف نخ استفاده نمی‌شود و به صورت صنعتی تولید می‌شود همچنین مواد تشکیل‌دهنده پارچه‌های اسپان باند، پلی پروپیلن است.

این نوع پارچه‌ها به دلیل پوشش خوب و نفوذناپذیری مناسب در برابر آلودگی‌های میکروبی و ویروسی در تولید ماسک استفاده می‌شوند.

بهترین وزن‌های پارچه اسپان باند برای تولید ماسک ۳۰ تا ۴۰ گرم است و از نظر گرماژ هم ۱۰ تا ۹۰ گرم تولید می‌شود. پس نکته اولی که در خرید عمده ماسک اسپان باند باید بدانید این است که مواد تشکیل‌دهنده، از وزن و گرماژ استاندارد خوبی برخوردار باشند.

ماسک دارای پارچه اسپان باند و ملت بلون چیست؟

پارچه‌های اسپان باند انواع و مدل‌های مختلفی دارند و دارای گرماژ مختلفی هستند به عنوان مثال از گرماژ ۱۰ تا ۹۰ تولید می‌شوند.

بخاطر داشته باشید ماسک‌های مناسب باید دارای یک یا دو لایه آنتی باکتریال باشند. پارچه‌های ملت بلون دارای این خاصیت هستند پس در تولید ماسک‌های سه لایه معمولا یکی از لایه‌ها را از جنس ملت بلون است تا خاصیت آنتی باکتریال داشته و در برابر نفوذ ویروس بیشتر مقاوم باشد.

توجه داشته باشید بهترین وزن پارچه ملت بلون که در تولید ماسک استفاده می‌شود ۲۰ الی ۴۰ گرم است. پس نکته بعدی که در خرید عمده ماسک ۳ لایه اسپان باند با یک لایه ملت وجود دارد این است که واقعا حداقل از یک لایه ملت بلون مناسب با وزن ۲۰ الی ۴۰ گرم در آن استفاده شده باشد. 

تفاوت پارچه اسپان باند و ملت بلون

جنس پارچه اسپان باند و ملت بلون برای تولید ماسک‌های سه لایه فرقی با هم ندارند و تفاوت این دو در میزان اندازه تارها و جانشینی تارها روی پارچه است.

در پارچه ملت بلون تارها با استفاده از قدرت فشار هوا بر روی هم فشرده می‌شوند به صورتی که نفوذناپذیری بالایی پیدا می‌کنند که حتی از نفوذ آب، مایعات، مواد شیمیایی و گردو غبار و غیره هم جلوگیری می‌کنند. این خاصیت نفوذ پذیری این نوع پارچه‌ها باعث شده تا حداقل یک لایه از ماسک‌ها را از جنس ملت بلون قرار دهند. 

نحوه تشخیص ماسک استاندارد بویژه تفاوت پارچه اسپان باند و ملت بلون

نحوه تشخیص استاندارد بودن پارچه ملت بلون در ماسک

عبور ندادن آب: مقداری آب را داخل ماسک با پارچه اس ام اس بریزید. اگر آب از آن عبور کرد نشان می‌دهد که برای ماسک مذکور از لایه ملت بلون استفاده نشده است.

توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های مهم این لایه، عدم عبور آب و سایر مایعات است. پس در صورت رد شدن آب به این معناست که چنین لایه‌ای در ماسک به کار نرفته است. ب

عد از اینکه آب را خالی کردید، بافت ماسک باید کاملاً خشک باشد. به طوری که اصلا ردی از رطوبت بر روی آن باقی نمانده باشد. حتی اگر آب از آن عبور نکند اما ماسک مرطوب شده باشد، نشان می‌دهد که هیچ خبری از لایه ملت بلون نیست. 

گذاشتن ماسک روی نور: در این آزمایش ابتدا باید چراغ را خاموش کنید تا محیط تاریک شود. سپس یک نور شمع یا چراغ قوه کوچک را روشن کنید.

ماسک sms دار را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری نور قرار دهید. اگر نور در زیر ماسک به صورت هاله‌ای بود و منبع نور قابل تشخیص نبود، نشان‌دهنده‌ی وجود لایه‌ی ملت بلون است. اما وقتی منبع نور را به خوبی می‌توانید تشخیص دهید (مثلا شمع یا چراغ‌قوه گوشی)، مطمئن باشید که برای این ماسک از لایه ملت بلون استفاده نشده‌ است.

نوع سوختن پارچه ملت بلون: یکی از راه‌های تشخیص استفاده از لایه ملت بلون در ماسک، جدا کردن لایه‌های ماسک است. با قیچی دو قسمت چپ و راست ماسک را برش بزنید. حالا لایه‌ی وسط را روی شعله قرار دهید.

اگر با برخورد حرارت کم، لایه‌ی میانی فوراً آتش گرفت، نشان می‌دهد که ماسک غیراستاندارد و برای آن از ملت بلون استفاده نشده است. لایه‌ی ملت بلون آتش نمی‌گیرد. بلکه در مقابل با حرارت، بافت آن خراب می‌شود. اما ردی از سوختگی یا آتش بر روی آن دیده نمی‌شود. گویی بدون اینکه این لایه آتش بگیرد، بافت آن خراب و از هم جدا می‌شود.

جذب خرده کاغذ و ذرات ریز: یک دستمال کاغذی را ریز کنید و روی میز بریزید. سپس در حالی که دو بند ماسک را در دست دارید، آن را به آرامی روی خرده‌های دستمال کاغذی بگذارید و سپس بلند کنید. اگر خرده‌های دستمال به ماسک چسبید، نشان می‌دهد ماسک شما استاندارد و برای آن از لایه ملت بلون استفاده شده است.

خاموش نشدن شعله: یک شمع روشن یا شعله کبریت را در حدود ۲۰ سانتی متری از صورت خود قرا دهید و با شدت از پشت ماسکی که بر روی صورت دارید فوت کنید شعله آتش نباید خاموش گردد. در صورت خاموش شدن شعله آن ماسک غیر استاندارد است و کارایی زیادی ندارد.

اسپری کردن: از سمت داخل ماسک با یک افشانه (به طور مثال خوشبو کننده هوا) اسپری کنید در صورت استاندارد بودن ماسک ذرات اسپری نباید از سمت دیگر ماسک رد شوند.

ماسک با پارچه اسپان باند SMS چیست؟

پارچه این نوع ماسک‌ها معمولا به صورت ترکیبی از پارچه اسپان باند با ملت بلون تولید می‌شود به این صورت که یک لایه ملت بلون در وسط دو لایه اسپان باند قرار می‌گیرد و این سه لایه با هم ترکیب می‌شوند.

برای همین منظور است که این نوع ماسک‌ها نسبت به دیگر ماسک‌ها از نفوذناپذیری خوبی برخوردار هستند و طرفداران آنها در بیمارستان‌ها بیشتر است.

از این پارچه‌ها به طور کلی در تولید ماسک سه لایه، ماسک N95، روپوش بیمار و کاور تخت بیمار استفاده می‌شود همچنین در تولید گان جراحی و دیگر موارد بهداشتی بهترین عملکرد را دارد.

پس اگر دنبال ماسک بهتری هستید حتما در خرید عمده ماسک دقت کنید که از جنس یا تکنولوژی SMS باشد. 

خرید عمده ماسک سه لایه اسپان

خرید عمده ماسک ۳ لایه اسپان باند با یک لایه ملت بلون و اس ام اس

شرکت بهبود بهداشت پارسیان یکی از شرکت‌های برتر در تولید ماسک است که موفق به تولید ماسک‌های سه لایه با استاندارد بالا و با رعایت ویژگی‌هایی که در بالا ارائه شد شده است.

ماسک‌های تولید شده این شرکت در دو رنگ سفید و آبی و سه مدل اسپان باند با سه لایه اسپان باند ۲۵ گرمی و یک مدل دیگر با دو لایه اس ام اس ۱۷ گرمی و یک لایه وسطی اس ام اس ۳۰ گرمی و مدل سوم ماسک‌های این شرکت با تکنولوژی پیشرفته و پیشرو شامل دو لایه اسپان باند ۲۵ گرمی و یک لایه وسطی ملت بلون ۱۷ و ۲۴ گرمی است.

این شرکت آمادگی عقد قرارداد جهت تامین ماسک‌های مورد نیاز شرکت‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، عمده فروشی‌ها، خرده فروشی‌ها و جذب نمایندگی شهرستان‌ها و غیره است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده ماسک سه‌لایه می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۴۶۱۹۳۶ تماس حاصل کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا