کسب و کار

در سال ۲۰۲۳ چگونه ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص ساعت مچی اصل از مدل های تقلبی با توجه به پیچیدگی موتور، استفاده از مواد گران قیمت و قیمت بالای تعدادی از برندها یک اقدام بسیار مهم است، بنابراین در هنگام خرید ساعت اصل توجه به نکات ذیل امری ضروری است.

۱- تمام ساعت های اصل دارای گارانتی بین المللی هستند، گارانتی بین المللی در واقع همان گارانتی رسمی و جهانی است که توسط کمپانی سازنده ساعت های اورجینال تعیین و توسط نمایندگی های رسمی به مشتری ارائه میگردد. موارد شامل گارانتی شامل کارکرد موتور و مقاومت در برابر آب برای تمامی ساعت های برند ثابت است، و در موارد دیگر مانند شیشه، بند، قاب و…….باتوجه به رفرنس متفاوت است. برای مثال بیشتر ساعت های برند اورینت دارای گارانتی موتور، شیشه، بند، ضدآب و…..هستند، در حالی که بیشتر ساعت های امپریوآرمانی فقط کارکرد موتور و ضدآب بودن گارانتی می شود. موارد شامل گارانتی نه از طریق نمایندگی های رسمی بلکه بوسیله کمپانی سازنده مشخص می گردد و در تمام نمایندگی ها در سرتاسر جهان ثابت است.
۲- دومین نکته مهم در تشخیص ساعت های اورجینال از تقلبی توجه به وارنتی جهانی محصول است، تمامی ساعت های مارک دار اصل دارای خدمات پس از فروش بین المللی است، برای مثال چنانچه بند ساعت دیزل شما خراب شود و بند ساعت شامل گارانتی محصول نباشد شما میتوانید از خدمات پس از فروش برای تعویض و یا تعمیر البته با هزینه شخصی و با قیمت پایه استفاده نمائید.
۳- سومین مورد در تشخیص ساعت اصل از فیک توجه به شناسنامه محصول است، تمامی ساعت های برند دارای شناسنامه اختصاصی هستند در این شناسنامه مشخصات و اطلاعات محصول شامل اندازه، وزن، جنس مواد، مدت گارانتی، موارد شامل گارانتی، آدرس و تلفن نمایندگی های رسمی، مقدار مقاومت در برابر آب به صراحت مشخص گردیده است.
۴- چهارمین نکته در تشخیص ساعت اصل از غیر اصل توجه به مقاومت در برابر آب است، تمامی ساعت های اورجینال اعم از ساعت های مردانه و زنانه در رده ساعت های روزمره و غیر ورزشی دارای مقاومت حداقل ۳۰متری در برابر آب است، این حداقل برای ساعت های ورزشی عموما ۵۰متر در نظر گرفته می شود، و برای ساعت های شنا ۱۰۰متر و غواصی ۲۰۰متر است.
۵- پنچمین مورد در تشخیص ساعت مچی اورجینال از فیک توجه به نمایندگی های رسمی برند است، تمامی ساعت های اورجینال دارای نمایندگی های رسمی در بیشتر کشور ها هستند، لیست این نمایندگی ها علاوه بر شناسنامه در وب سایت رسمی برند به تفکیک کشور مشخص گردیده است. پس حدالمقدور از نمایندگی های رسمی خرید نمائید، ولی چنانچه به نمایندگی های رسمی دسترسی ندارید به موارد دیگر تشخیص ساعت اصل توجه ویژه نمائید.
۶- ششمین راه تشخیص ساعت اصل از تقلبی توجه به رفرنس است، تمامی ساعت های مچی اصل دارای یک کد رفرنس اختصاصی هستند که با جستجو این کد در سایت های معتبر جهانی همچون ebay و amazon مشخصات محصول با جزئیات کامل به همراه تصویر آشکار میگردد.

۷- هفتمین نکته در خرید ساعت مچی اورجینال و تشخیص آن از تقلبی توجه به قیمت ساعت مچی اصل است. با سرچ مدل ساعت در سایت های جهانی amazon , ebay می توان قیمت تقریبی آن را متوجه شد. برای مثال قیمت جهانی رادو مدل R27100112 حدودا ۱۶۰۰ دلار است که با هزینه حمل و گمرک می توان مبلغی را به آن اضافه نمود. بنابراین چنانچه همین مدل ساعت در ایران با قیمت برای مثال ۲۰۰ دلار بفروش رسد قطعا این ساعت تقلبی است.
این موارد برای تشخیص ساعت رادو اصل از تقلبی، تشخیص ساعت سیکو اصل از تقلبی، تشخیص اصل بودن ساعت سیتیزن، کاسیو، رولکس، رومانسون، و سایر برند های اورجینال ساعت مچی کاربرد دارد.


آشنایی با دو مورد از مراکز خرید ساعت های اصل

گروه بین المللی پل کالا

گروه بازرگانی پل کالا عاملیت رسمی برندهای دیزل، سیکو، اورینت، ریباک و……در ایران است، در این وب سایت انواع مدل ساعت اصل با ضمانت نامه های جهانی و خدمات پس از فروش بین المللی لیست گردیده است، گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت بصورت جهانی است یعنی شما می توانید در کشورهای دیگر از خدمات بین المللی به سادگی استفاده نمائید. بنابراین برای مشاهده لیست قیمت انواع ساعت اورجینال وب سایت تجاری پل کالا یک مرجع مناسب است.

شرکت پوزیترون پارس

شرکت پوزیترون نمایندگی رسمی ساعت های کاسیو، و زیرمجموعه های آن در ایران است، در این وب سایت نیز انواع مدل ساعت اورجینال برند کاسیو عموما از نوع ورزشی و اسپرت لیست گردیده است. چنانچه به این شرکت دسترسی ندارید برای خرید ساعت کاسیو از سایر مراکزتوجه به نکات بالا برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی کافی است.
و در آخر در هنگام خرید ساعت مچی اصل حتی از مراکز فروش معتبر نسبت به اخذ گواهی اورجینال اقدام نمائید، هر بهانه ای که فروشنده از ارائه آن خودداری نماید خود دلیل محکمی بر تقلبی بودن ساعت اصل.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا