اقتصادی

در شروع معاملات امروز بورس باز هم رکورد زد

شاخص کل بورس در معاملات امروز با رشد ۷۵ هزار واحدی، عبور مستحکمی از خط مقاومت ۱.۷ میلیون واحدی داشت و به رقم ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار واحد رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، شاخص کل بورس امروز با رسیدن به قله یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۸۲۸ واحدی و رشد ۷۵ هزار و ۳۹۸ واحدی توانست رکوردهای جدیدی به ثبت برساند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۲ هزار و ۱۸۸ واحد توانست به شاخص ۴۸۲ هزار واحدی دست یابد.

ارزش بازار نیز امروز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معامله شد و ۵۲۷ هزار و ۳۵۰ فقره معامله نیز در یک ساعت طی شده از آغاز معاملات انجام شده است.

ارزش معاملات امروز حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و شستا با تأثیر ۲۲ هزار و ۴۱۹ واحدی در رشد شاخص کل، از اثرگذارترین نمادهای معاملات امروز تا اینجا بوده است.

فولاد نیز ۴ هزار و ۸۴۸ و فارس و فملی نیز به ترتیب با ۴ هزار و ۷۰۰ و ۴ هزار و ۳۰۰ واحد رشد از اثرگذارترین نمادهای رشد بازار امروز بودند.

فرابورس نیز امروز رشد ۴۰۸ واحدی داشت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس برای نخستین بار به یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۷۹ تومان رسید.

بانکی‌ها، حمل و نقلی‌ها و شرکت‌های ساختمانی اکثراً به سقف دامنه نوسان ۵ درصدی رسیده اند؛ اما پتروشیمی‌ها در دامنه نوسان ۲ درصدی در معاملات امروز باقی مانده اند.

میزان رشد شاخص در معاملات امروز ۴.۵ درصد بود که در نوع خود بی نظیر بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا