کسب و کار

دستگاه های پنوماتیک و هیدرولیک چه وجه اشتراکی دارند؟

دستگاه های پنوماتیک، از گازهایی که به راحتی قابل تراکم هستند مانند هوا یا انواع دیگر گازهای خالص استفاده می‌کنند. در حالی که سیستم های هیدرولیک از محیط های مایع نسبتاً تراکم ناپذیر، مانند روغن هیدرولیک یا معدنی، اتیلن گلیکول، آب یا سیالات مقاوم در برابر آتش استفاده می‌کند. از جمله دستگاه هایی که با سیستم پنوماتیک کار می‌کنند؛ می‌توان به شیر پنوماتیک و سیلندر پنوماتیک اشاره کرد. پمپ دنده ای هیدرولیک نیز، جز سیستم‌هایی است که قابلیت هیدرولیکی دارند. شیر پنوماتیک بر اساس سبک، انواع، مدل طراحی، نوع عملکرد، اندازه و کاربرد دسته‌بندی می‌شوند. شیر پنوماتیک می‌تواند ساده‌ ترین عملکرد را برای روشن و خاموش کردن یک مسیر جریان واحد؛ جهت کنترل دقیق فشار و جریان، انجام دهد. شیرهایی که در پنوماتیک استفاده می‌شوند بیشتر دارای عملکرد کنترلی هستند و به انرژی کافی نیاز دارند.

سیلندر پنوماتیک

تامین این انرژی مورد نیاز، می‌ تواند از طریق فرایند مکانیکی، دستی، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی باشد. مشابه نحوه عملکرد موتور در خودروها، سیلندر پنوماتیک نیز با فشار دادن گاز یا هوا به داخل سیلندر ها کار می کند و پس از وارد کردن مقدار مشخصی فشار، پیستون ها به حرکت در خواهند آمد. دو نوع مختلف سیلندر پنوماتیک وجود دارد. اولین مورد، سیلندر تک اثر می‌باشد که دارای یک سوپاپ هوا بوده و برای ورود به داخل سیلندر استفاده می‌شود. پس از برداشتن فشار هوا، پیستون توسط یک فنر تعبیه شده، برگردانده می‌شود. پمپ‌های دنده ای از نوع پمپ‌های جابجایی مثبت هستند و تنها مقدار ثابتی از مایع را در هر چرخش منتقل می کنند. پمپ های دنده ای هیدرولیکی می‌توانند سیالات بسیار چسبناک را انتقال دهند. این پمپ‌ها، به دو نوع دنده داخلی و دنده خارجی تقسیم می‌شود. انتخاب صحیح پمپ‌های دنده‌ای می‌تواند در کیفیت عملکرد این پمپ ها بسیار موثر باشد. از این رو برای داشتن انتخاب صحیح، توجه به فشار کاری، لیتراژ و برند پمپ بسیار حائز اهمیت است.

سیلندر پنوماتیک دو اثره چیست و چه مزایایی دارد؟

هر دو سمت سیلندر، با فشار جریان سیال مشخصی تامین می شود. نیرویی که توسط هوای فشرده وارد می‌شود، میله پیستون سیلندر را در دو جهت حرکت می دهد. سیلندرهای تک اثره، عمدتاً برای کاربرد های ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیلندر های دوتایی برای کاربردهای پیچیده و بارهای سنگین استفاده می شوند. سیلندر تک اثره، تنها در یک جهت نیرو را وارد می‌کند؛ در صورتی که سیلندر های دبل (دو اثره)، در مواردی که نیروی زیادی از هر دو جهت مورد نیاز است، استفاده می شود.

پمپ دنده ای هیدرولیک

سیلندر  تلسکوپی چیست و در کدام صنایع فعالیت بیشتری دارد؟

هر دو سیلندر تک اثره و دو اثره، در نوع سیلندر تلسکوپی موجود هستند و به طور گسترده‌ای  در حمل بار استفاده می‌شوند. مانند جرثقیل‌های سنگین، دامپرها و غیره.

قیمت پمپ های دنده ای هیدرولیک به چه فاکتور هایی بستگی دارد ؟

قیمت پمپ های دنده ای مانند هر تجهیزات دیگری به عوامل متعددی وابسته است ، از جمله ؛

  • برند ؛ طبیعتاً یکی از مهمترین فاکتورهایی که در قیمت هر محصولی تاثیر می گذارد ، برند آن می باشد.برندهای معتبر تر ، کیفیت بهتری را ارائه می دهند و قیمت بالاتری نیز برای خریداری آن ها باید پرداخت.
  • فشار ؛ به هر میزان که دستگاه ما بتواند فشار بیشتری را متحمل شود ، کیفیت آن بالاتر بوده و موارد استفاده آن نیز بیشتر می شود. به همین دلیل ، پمپ هایی که با فشار بالاتری بتوانند کار کنند ، از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.
  • لیتراژ کاری ؛ از دیگر فاکتور های یک دستگاه خوب ، میزان لیتراژ سیالاتی است که در دستگاه ما جریان می یابد. هرچه دستگاه پمپ ما ، جریان بیشتری را بتواند هدایت کند ، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قیمت آن نیز ، بیشتر خواهد بود.
  • جنس بدنه ؛ جنس بدنه از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت این پمپ ها می باشد. طبیعتاً هرچه جنس بدنه دستگاه ما استحکام بیشتری داشته باشد ، توانایی پمپاژ مایعات ساینده و با ویسکوزیته بالا‌ را بیشتر خواهد داشت. به همین دلیل ، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
پاسکال استور

دستگاه های پنوماتیک و هیدرولیک باکیفیت را از کجا تهیه کنیم ؟

با یک سرچ و جستجوی ساده، می‌‌توانید انواع و اقسام سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که از این قبیل دستگاه‌ها را به فروش می‌ رسانند، مشاهده کنید. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که، آیا همه این فروشگاه‌ها، محصولاتی با کیفیت را به شما تحویل خواهند داد؟ مطمئناً هرکس به دنبال کسب سود و‌ فروش بیشتر است و هیچ کس نمی‌‌تواند تضمین کند که اجناس او از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اما فروشگاه پاسکال، مرجع اصلی فروش و عرضه تمامی محصولات و کالاهای صنعتی می‌باشد و می‌توانید از طریق مراجعه به سایت این فروشگاه paskalstore.com و مراجعه حضوری به آدرس فروشگاه پاسکال استور، واقع در سه کیلومتری جاده قدیم کرج، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. محصولات موجود در شرکت، از تنوع و کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و تمامی نیازهای شما‌ را برای پیشبرد یک صنعت قوی، پاسخگو می‌باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا