اقتصادی

دستیابی به تجارت ۳ میلیارد دلاری با قطر تا ۱۴۰۴

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: برآورد شده تجارت ایران و قطر تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیارد دلار برسد که شامل صادرات، واردات، سرمایه گذاری مشترک، ترانزیت، صادرات مجدد و تولید مشترک است.

به گزارش روند بازار، فرزاد پیلتن در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به احیای روند روابط تجاری بین ایران و قطر که از چند ماه پیش شروع شده امید داریم که بعد از یک دوره رکودی که بین روابط تجاری ایران و قطر به دلیل شرایط کرونا و مسائل تحریم حاکم شده بود، این رکود رفع و روابط تجاری دو طرف افزایش یابد.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در مورد محدودیت‌های حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر، گفت: در مذاکرات سال ۱۴۰۱ که بین مسئولان ایرانی و قطری صورت گرفت، بحث زیرساخت‌های تجاری از جمله تسهیل حمل و نقل دریایی کالا نیز مطرح شد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور این روند در آینده شکل بهتری به خود بگیرد.

وی درباره بازاریابی در کشور قطر، گفت: قطر یک بازار خاص با استانداردهای بالاست که نیازمند استفاده از حداکثر ظرفیت‌های فنی و رعایت حداکثری استانداردها و کیفیت کالاست. در حال برنامه ریزی هستیم که ضمن حضور شرکت‌های خصوصی در نمایشگاه‌های بین المللی قطر، در زمینه بازاریابی هم فعال شویم. در صدد هستیم از طریق سفارت ایران در قطر و رایزن بازرگانی در دوحه کمک کنیم شرکت‌های ما حضور خوب و فعالی در بازار قطر داشته باشند.

پیلتن افزود: در ماه‌های گذشته هم مرکز تجاری ایران و قطر در دوحه افتتاح شد که استفاده از ظرفیت این مرکز برای ورود شرکت‌های ایرانی به قطر مفید خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هدف گذاری شده که تجارت ایران و قطر تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیارد دلار برسد که شامل صادرات، واردات، سرمایه گذاری مشترک، ترانزیت، صادرات مجدد و تولید مشترک است.

پیلتن افزود: مقامات دولتی دو کشور در حال مذاکره بوده و به صورت مستمر در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رسیدن به این هدف هستند.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل، سرمایه گذاری مشترک، تبادل ارز، توسعه همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور، تأسیس شرکت‌های مدیریت صادرات و اقداماتی از این قبیل در دستور کار است تا به این هدف تا سال ۱۴۰۴ برسیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا