کسب و کار

دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

بدون شک افرادی که مدت طولانی در اینترنت و فضای مجازی سر می کنند، با عبارات و تبلیغاتی نظیر سرمایه گذاری خلاقانه مواجه شدند. یکی از نمونه های جدید برای این سرمایه گذاری «دست های الماس» است که به عنوان یک ویژگی و صفت هم در استراتژی سرمایه گذاری و هم در فلسفه زندگی عمل می کند.

“دست الماس” یک اصطلاح عامیانه است که به نگه داشتن یک سرمایه گذار بی ثبات حتی زمانی که فشار برای فروش وجود دارد، اشاره می کند. این اصطلاح در دارایی های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال محبوب است. در این محتوا قصد داریم تا اطلاعات کامل تری پیرامون اصطلاح دست های الماسی یا همان Diamond hands در اختیار شما قرار دهیم.

دست های الماسی چیست؟

“دست الماس” عبارتی است که نشان دهنده تحمل ریسک بالا است. این عبارت بیشتر توسط سرمایه گذاران در Reddit، توییتر و سایر سایت ها و رسانه های اجتماعی استفاده می شود. اگر دست های الماسی دارید، به این معنی است که شما از آن دسته سرمایه گذارانی هستید که در طول نوسانات قیمتی زیاد، دچار وحشت نمی شوند و دارایی های خود را نمی فروشند.

نقطه مقابل دست های الماسی «دست های کاغذی» است و اصطلاحی است که برای توصیف سرمایه گذارانی که در اولین نشانه های ضرر و نزول سست شده و دارایی خود را می فروشند به کار می رود.

تفاسیر مختلفی در مورد معنای دقیق دست های الماسی و فردی که این اصطلاح به آن اختصاص داده می شود وجود دارد. برخی می گویند که معامله گر باید سرمایه گذاری خود را برای مدت طولانی حفظ کند، حتی اگر قیمت افزایش یافته باشد و بتواند با سود بیشتر آن را بفروشد. اما در بیشتر مواقع این اصطلاح را به عنوان قوی ماندن در طول رکود می بینند و سرمایه گذاری که در رکود دارایی خود را حفظ کند، دست الماسی خوانده می شود.

طبق تعریف اخیر، اگر سرمایه شما زیاد باشد و بخواهید آن را بفروشید وضعیت دست الماس شما امن است.

دست‌های الماسی یکی از اصطلاحات مهم ارز دیجیتال است که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

دست الماسی در چه مواقعی به کار می رود؟

مهم ترین قانون در بیان این اصلاح این است که دست های الماسی تنها زمانی استفاده می شوند که در پای سرمایه گذاری های پرخطر در میان است.

به عنوان مثال وقتی سرمایه شما بیت کوین (CRYPTO:BTC) است، اگر ارزش بیت کوین شما کاهش یابد، می توانید در مورد دست های الماس خود صحبت کنید و بگویید که در این رکود سرمایه خود را نگه داشته اید. و یا هنگام اشتراک گذاری تصویری از ضررهای Gamestop (NYSE:GME) می توانید ایموجی های جواهر و دست را توییت کنید و اصطلاح دست الماسی را به خود اختصاص دهید.

اما وقتی سهام کوکاکولا (NYSE:KO) شما ۰.۵ درصد کاهش می یابد، هیچ کس در مورد دست های الماس صحبت نمی کند، چرا که این سهام جزو نمونه های پر خطر نیست.

دست های الماسی از کجا شروع شد؟

اعتقاد بر این است که اصطلاح “دست های الماس” برای اولین بار در Reddit استفاده شد.

WallStreetBets از سال ۲۰۱۸ یا قبل از آن شروع به استفاده از عبارت “دست الماس” کرد. از آنجایی که در آن سال ها ارزهای دیجیتال بی ثبات بودند این اصلاح با سرعت بین سرمایه گذاران رواج یافت .

اما چرا دست های الماس؟ یک توضیح برای پاسخ به سوال فوق این است که فشار بالا باعث تبدیل کربن به الماس می شود، بنابراین اگر در مقابل فشار قوی بمانید، ارزش سرمایه گذاری شما افزایش می یابد. مورد دیگر این است که الماس ها به سختی و مقاومت بالا معروف هستند، بنابراین دست های الماس برای سرمایه گذاری که در فعالیت خود به اتفاقات اطراف توجه نداشته و این اتفاقات بر آنها تاثیر نمی گذارند به کار می رود. بدین صورت که فرد سرمایه گذار بدون توجه به هر چیزی دارایی و سرمایه خود را حفظ می کنند.

دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

مزایای سرمایه گذاری دست الماسی

داشتن دست های الماسی می تواند دارایی فوق العاده قدرتمندی در ارزهای دیجیتال باشد، زیرا درک این صنعت و عزم راسخ برای ادامه مسیر بدون توجه به آنچه ممکن است در کوتاه مدت و طول دوره رخ دهد را نشان می دهد. این ویژگی و دیدگاه مزایایی دارد. یکی از این مزایا بهره گیری از فرصت هایی است که دیگر معامله گران ممکن است از آن آگاه نباشند یا از سرمایه گذاری در آن واهمه کنند.

یکی دیگر از مزایای کلیدی داشتن دست های الماسی، این است که به شما اجازه می دهد تا ثبات بیشتری را در کار و سرمایه گذاری خود داشته باشید. شما می توانید با سرمایه گذاری در زمان رکود بازار و ایجاد یک سبد خرید از ارزهای دیجیتال متعادل، از سبد خود در برابر ضررهای شدید محافظت کنید.

علاوه بر این، با داشتن این دیدگاه دست الماسی می توانید زمانی که قیمت ها کاهش می یابد، آن را خریداری و نگه دارید تا قیمت ها افزایش یافته و به سود بالایی برسید. در نتیجه این مزیت دیدگاه دست الماسی می توانید سود خود را در طول زمان به حداکثر برسانید و همچنین از هر فرصتی برای این موفقیت کمک بگیرید.

از دیگر مزایای داشتن این ویژگی آن است که به جای واکنش به حرکات کوتاه مدت و تصمیم گیری عجولانه، می توانید عمیق تر تفکر کرده و بفهمید که هر رویداد به چه دلیل اتفاق افتاده و چگونه بر آینده سرمایه شما تأثیر می گذارد.

دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

جمع بندی

اصطلاح دست های الماسی برای سرمایه گذارانی که می توانند شرایط نوسان بازار را تحمل و علیرغم زیان های کوتاه مدت در دارایی های خود، در بلندمدت سرمایه گذاری کنند، به کار می رود. این اصطلاح می تواند به عنوان نوعی انعطاف پذیری در مواجهه با نوسانات کوتاه مدت بازار دیده شود.

داشتن دست های الماسی نشانه ای از تعهد به یک دارایی است و به معنای درک مزایای بالقوه سرمایه گذاری بلند مدت در یک پروژه رمزنگاری است. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذار یک توکن را با قیمت پایین خریداری کند و سپس آن را حفظ کند، ممکن است از افزایش ارزشی که در طول پروژه های طولانی مدت بر روی آن رخ می دهد سود بالایی کسب کند.

منبع مقالات مهم ارز دیجیتال و بازارهای مالی در بلاگ حسینی فایننس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا